עלי באבא ו-40 השודדים

20/11/2014 16:43:10

אחת מסיפורי אלף לילה ולילה האהובים עליי זה הסיפור של עלי באבא וכל צמד חמד שלו. אני זוכרת שדוד שלי, אח של אימא שלי, היה מספר לנו בכישרון רב את מהללותיהם של חבורת הגנבים והעומד בראשם עלי באבא.
כיום עלי באבא הוא השם המפורסם של אתר רכישות בסין דרך האינטרנט והמוכר יותר בשם aliexpress. ואם אינכם נכללים בין אלפי הישראלים שחגגו בתאריך 11.11 ברכישות מטורפות ברשת הסינית, זה אולי בגלל שעדיין לא פגשתם את העולם השונה הזה. או שפשוט אתם הולכים לאבוד כשמדובר ברכישות באינטרנט ופוחדים להתחיל.
הינה כמה רשומות עם הסבר שלא תמצאו בשום מקום אחר על איך להתחיל, ממה להיזהר ולמה אין מה לפחד למסור את מס' כ.א שלכם.


תאור האתר

האתר הינו חנות רגילה. זה מקום מפגש לאלפי חנויות שלכל אחד המוצרים שלו תחת כותרת אחת של עלי אקספרס. לכל אחד מהחנויות יש כלילים שונים שישפיעו על כל רכישה בצורה שונה. לכן מאד חשוב בכל רכישה ורכישה לבדוק הכל שוב מחדש ולא לחשוב שזה כמו הרכישה הקודמת. כמו כן האתר עד כה לא עבד עם PAYPAL  למרות שבחודש האחרון פגשתי כמה חנויות שכן הסכימו להשתמש בו.
האתר של אליאקספרס/אליבאבא מתחלק ל-2. אליבאבא הוא אתר אב שמיועד למכירה לסיטונאים. אליאקספרס שנולד מההצלחה של הקודם מיועד לפרטיים ובכל זאת נותן הנחת כמות. אתייחס כאן לאתר לפרטיים – כי את ואני אנשים קטנים ופושטים שרק רוצים לפנק את עצמנו במוצר שבארץ היה עולה לנו 1000 ₪ ובאלי אקספרס 3.15$. ודוגמאות עם תמונות תיראו בהמשך.
האתר של אליאקספרס מאד נוח מאד ברור וניתן גם להפוך אותו לשפה עברית. אולם אני מעדיפה להשאיר אותו באנגלית מכוון שמילות החיפוש יותר מדויקות ומגיעים ליותר אופציות.
באליאקספרס תמצאו רק מוצרים חדשים. אין מכירה של משומשים כמו באי ביי או מכירות פומביות. יש מוכרים שיעדיפו להוריד את האריזה המקורית של המוצר (כמו קופסת נעליים) על מנת להקטין את עליות המשלוח.

שלב ראשון : לפתוח חשבון
זהו המסך הראשי של האתר. מאד ברור מאד יפה בלי הודעות קופצות כל הזמן או מהבהבות. בצד ימין למעלה יש את האופציה להתחברות ראשונה  join us או להיכנס לחשבון sign in .





בחלק העליון ימינה, ניתן להקים חשבון או להתחבר בפעמים הבאות. התהליך מאד פשוט, הכי חשוב זה להקפיד לדייק בנתוני הכתובת.  תהליך ראשוני זה מאחוריך, מתחילים לחפש מוצר. נשמח את הנשים הקוראות את הפוסט הזה, ואת רוצה (אתה רוצה להפתיע אותה surprise) לקנות לעצמך טבעת. את בטח חושבת שיש רק סחורה מכוערת, פגומה ולא שווה כלום. אז לפני שאסביר את התהליך, מעלה כאן תמונה לסבן את העניים. מי שמנחש כמה היא עלתה... מקבל אותה במתנה .... טוב זה לא קשה. גיליתי לכם מקודם.



שלב שני : איך לחפש מוצר

אז החלטנו לקנות טבעת: אנגלית בסיסית : ring . למי שלא מסתגר עם השפה. גוגל translate עוזר מאד בכל מה שקשור לתרגום או התכתבות עם המוכר.

יש 2 אופציות מאד פשוטות למצוא את הטבעת. אופציה ראשונה לרשום את השם של המוצר בשורת חיפוש כפי שמסומן למעלה בצהוב. אופציה זו מאפשרת לחדד את החיפוש בעזרת מילים נוספות כמו טבעת זהב, או טבעת אירוסין וכו...
אפשרות שנייה זה להשתמש באינדקס מוצרים, כפי שמסומן מטה (תכשיטים) ונפתח חלון עם כל סוגי התכשיטים ובוחרים סוג התכשיט : טבעת.



עכשיו בוא נכיר את המסך שמופיע לאחר מכן.



  1. מספר הפריטים שמתאימים למילת חיפוש
  2. אפשרויות נוספות לחדד את החיפוש
  3. כלי לחידוד החיפוש על מנת למנוע הופעת פריטים מסוימים כמו למשל מי שאלרגי לכסף – לא מעוניין שיופיעו לו טבעות מכסף, ולאור כמות הפריטים שיש לפעמים מאד מומלץ לצמצם בעזרת הכלי הזה. אולם אני לא מרבה להשתמש בכלי הזה מכוון שהמוכרים מעדיפים לתת פירוט כללי במיוחד למוצר שהם מוכרים על מנת להגיע לכמה שיותר מילות מפתח ולכמה שיותר חשיפה.
  4. אזור משלוח. חשוב לציין ישראל כי לנתון הזה יש השפעה על כמה דברים. קודם כל יש מוכרים שמסרבים למכור לישראל. בנוסף יש מוכרים שמאפשרים מלשלוח חינם אבל לא לכל העולם.
  5. עלות משלוח. אפשרות חשובה מאד. היא האופציה של משלוח בחינם. שכמובן מקטינה את מס' הפרטים העונים לסינון הזה.
  6. המבוקשים ביותר. אישית לא משתמשת בחיפוש הזה כי איני מעוניינת ללבוש פריט שכל עם ישראל קנה... ייחודיות הוא המוטו שלי.
  7. רק המוצרים שהמוכר מסכים למכור ביחידות. תוכלו לראות שיש פריטים שהמוכר מוכר בזוגות או בסט.
  8. מוצרים במבצע
  9. המוכר און ליין מחובר לרשת ברגע זה. גם באופציה הזו אני לא משתמשת . זה לא אי ביי שאתה חייב לקבל תשובה מיידית על מנת להגיע להחלטה על מכירה פומבית. וניתן לשלוח הודעה למוכר בכל רגע ולקבל תשובה עד למחרת (לרוב המוכר עונה במיידית גם מבלי לסמן את האופציה הזו).
  10. תצוגה: אופציה לראות את המוצרים אחד ליד השני או אחד מתחת לשני. כל אחד בהתאם לנוחיות שלו. לסימון הזה אין כמובן השפעה על כמות המוצרים.
  11. מיון לפי מס' קריטריונים :המכירות/מחיר/מוצר חדש על המדף וכו... : מיון זה מאפשר לוודא שהמוכר פעיל מאד, שיש לו הרבה ניסיון וגם מאשר לקונה להיכנס ולבדוק עד כמה המוכר רציני ואיכות השירות והמוצרים שלו.
  12. מיון לפי מחיר או לפי כמות. אלו עוד 2 אפשרויות מיון.
  13. ניתן להגביל את טווח המחירים למוצרים, כמו למשל רק מוצרים שמחיר שלהם עד 10$. או להגביל גם כמויות. אישית אני משתמשת במיון לפי מחיר. תגלו בהמשך שיש מוצרים שנמכרים במחיר X, וגם במחיר X פי 4, וכאן שם המשחק הוא סבלנות. (וכשנגיע לסעיף הזה תבינו גם למה שם הרשומה היא : ו-40 השודדים .
  14. שוליים ימין ושוליים תחתית העמוד: מופיעים מוצרים שעונים למפתח החיפוש שלכם, אולם מתעלם מכל בחירות המחדל שבחרתם: כמו למשל משלוח חינם או לא יותר ממחיר 10$.
  15. מספור העמודים בתחתית העמוד, שיעזור לכם להגיע עמוד אחרי עמוד למוצרים הנוספים בהתאם למיון שהגדרתם.
  16. ובצד ימין יש אפשרות לרשום לאיזה מספר עמודים רוצים להגיע. טיפ : בסך הכל ניתן להגיע עד עמוד 272 גם אם יש יותר מזה לאותה מילת מפתח(כשמשתמשים במעבר לעמוד הבא לפי שיטה נקודה 15). אם ברצונכם להגיע לעמוד 273, פשוט להשתמש בקובייה בצד ימין ולציין את מספר העמוד הרצוי. אולי מוזר לכם שמישהו יבזבז זמן וירא כ-300 דפים. אבל תגלו שיש מיליוני מוצרים, בכפילות רבה ובטווחי מחירים גדולים מאד לאותו מוצר.

זהו השלב שאתם מתחילים ליהנות (עם הרבה סבלנות) משלל המוצרים שמופיעים מולכם. נותנת לכם להתלהב קצת מהמבחר ונחזור ברשומה הבאה עם הסברים איך ממשיכים לשלב הרכישה.

המשך יבוא כאן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם