פרויקט הבית 8 – עיצוב המטבח א'


החלק הכי כיף של הפוסטים מתחיל. פחות קיטורים ( אבל עדיין) ויותר תמונות, עיצוב ודעות אישיות.

עיצוב המבטח הוא הדבר הראשון שהתחלנו. מתאמת השינויים שלחה אותנו לפני כ-3 שנים לסגור את התוכניות המטבח על מנת לתת לה נקודות חשמל ונקודות גז ומים.
על מסעותיי בחיפוש הנגר הנכון כבר סיפרתי בכמה פוסטים כאן, על ההחלטה שלי לקנות איכן שהזמנתי ואת התוצאה – מתכוונת לספר בפוסט זה. בכל זאת ממליצה לקראו את הרשומות הקודמות בנושא המטבח מכוון שיש שם תמונות מהממות וגם בגלל שיש סיפורים עסיסיים שחבל לפספס.

קודם כל – היה לי ברור שהמטבח הולך להיות בצבע תכלת. הקו המנחה שלי היה אווירה של שמים/ים/חול. היום זה אולי טריוויאלי תכלת אבל נציין רק שאת המבטח שלי הזמנתי לפני 3 שנים כשעדיין הצבע לא היה כזה מבוקש. לגמרי במקרה קיבלה אותנו מירי – מוכרת מדהימה ברגבה. אני מודה שיכול להיות שאם לא היא.. לא הייתי קונה שם. אבל הסבלנות שלה (וצריך הרבה בשביל השיגעונות שלי) המקצועיות שלה והניסיון שלה. קודם עבדנו על עיצוב הבית. אמרתי לה מה אני רוצה, הרכבנו, שיננו שוב שוב עד לתוצאה הסופית. תכנון המטבח נמשך לאורך כמה מפגשים של כמה שעות כל פעם. זה לא משהו שעושים בקלות דעת ומאד מומלץ לא להתפשר לעיצוב בחירת המחדל של הנגר/מוכר.
נעזרתי גם המון בתמונות מהנט. מה האפשרויות, מה הגבול, מה יפה בעניי ומה אני ממש לא רוצה.
תמונה מהרשת שמשקפת במדויק אזור המטבח ופינת אוכל בבית שלי
היה אומנם משהו שלא הגענו להסכמה. אני מאד רציתי שהמטבח יהיה בצורת ח' כאשר אחד הצדדים יהיה דלפק עם כיסאות בר. המוכרת טענה שיש לי מקום רק לצורת ר' אחרת לא יהיה לי שיש ארוך ולא יהיה מקום גם לדלפק וגם לפינת אוכל צמוד לו. היום כשאני רואה את התוצאה הסופית, אז נכון שכיף לי לראות את המרווח והכול אבל אני עדיין חושבת "חבל שלא התעקשתי על דלפק". לילדים זה יותר נוח לשבת שם מאשר לפתוח כל הזמן את "פינת האוכל" . אני יודעת שיש דלפקים ניידים לכן בודקת גם את האופציה הזו. משהו נחמד מעץ אלון כמו הפרקט.


לבסוף סגרנו על התכנון הבא.


שלב בחירת הצבע :
כיום יש מבחר עצום בצבעים להלבשת המטבח. אני מאלה שלא אוהבים בתים לבנים. כל הזדמנות שיש לי להכניס צבע , עשיתי זאת לאורך כל תכנון הבית. יש שיגידו שאולי הגזמתי או שיש לי טעם מוזר אבל אני צרפתייה במקור וקירות לבנים מעידים על בית לא גמור. אז גם לגבי זה, שוטטתי באינטרנט ובחנתי את כל האופציות. למרות שידעתי מההתחלה שאני רוצה תכלת, עדיין היו מטבחים בצבעים אחרים שמאד אהבתי את הצבע שלהם. והיו אחרים שזה פשוט לא נתפס שמישהו יוכל לבחור.




מתוך מניפה בחרנו 3 צבעים שנשלחו לניסיון על פלטה טיוטה. לאחר קבלת הפלטות בחנו אחת אחת באור ובצל ובהתאם לזה סגרנו על הצבע שבאמצע. מה שמדהים זה שמההתחלה רציתי את הכהה יותר אבל לאחר בחינת הפלטות היה ברור לי שאני הולכת על טון אחד פחות כי מה שרואים במניפה לא משקף.  הכהה התאים יותר לחדר בנים – סוג של blue baby. הבהיר היה חיוור מדי.


אז אחרי שהחלטנו איזה צבע רוצים, קיבלנו חתיכה של הפלטה וטיילנו איתה בכל חנות לבחור את השיש המתאים ביותר.
המשך כאן ולא להישבר.. הרשומה הרביעית ואחרונה בנושא המטבח הכי הכי מעניינת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם