פרויקט הבית – 7 מעצב פנים


יש דברים שלומדים רק לאחר הניסיון. לכן הפוסט הזה. למנוע מכם להגיע למצב בו אני נמצאת ולחשוב.. אוי חבל שלא חשבתי על זה לפני כן.
שלב העיצוב.
כן אני יודעת, כשקונים דירה, במיוחד אם זו דירה מקבלן.. המחיר אף פעם לא סופי. על דירה של 1.500.000 מתווסף עוד אלפיות על סמך הקומה, עם או בלי מרפסת, עם או בלי חניה, עם או בלי מחסן .... עם או בלי עו"ד... עם או בלי מס רכישה... סליחה על ה2 האחרונים לא ניתן לפסוח.... גם מ"ה עושה טריק קטן. מחיר הדירה לחישוב הוא המחיר כולל שכ"ט של העו"ד. נחמד אה!!##$$
  WTF

אז אחרי כל התוספות וכו'.... למי יש עוד מספיק כסף למעצב? אז זהו – שרק עכשיו הבנתי שתשלום על מעצב בזמן  "על הנייר"  היה חוסך לי עכשיו הרבה הרבה הרבה תסכול, עצבים וסבל... וגם הוצאה על תיקונים.

למי שאבד את קו המחשבה או יותר נכון שכבר שכח שלפני 6 שנים קניתי דירה מקבלן על הנייר ועדיין לא התאכלסנו.. (יש ימים שגם אני שוכחת מזה J ) אני אסכם בקצרה כי בכל מקרה אין לי מושג מה כבר סיפרתי לכם אז בזמנו.
כשקונים על הנייר מגיע לנו 3 פגישות עם ה"מעצבת " (עאלק תבינו בהמשך) של החברה הקבלנית בחינם !! וכאן תשימו לב שמה שבחינם עולה לאחר מכן הרבה כסף.... עושים שינויים על הנייר ... כל הזזה סנטימטר עולה הוןןןן כסף גם אם עניין על הנייר. גניבה לאור יום באישור המדינה. אז ישבנו איתה ביצענו שינויים שערכם היה מאד מאד גבוה ושילמנו עליהם כבר בזמנו. עברה שנה.. עברו שנתיים.... עברו שלנו שנים והפרויקט ישן שנת חורף שאורכה חצי עשור. היזם החליט שעם האוכל בא התיאבון וביקש להוסיף קומה לבניינים בני 3 קומות מכאן נכנסנו לתקופה שראש העיר התחלף... ראש עיר שלא רצה בהצלחת הפרויקט והכול נתקע...
הקבלן נשבר וברח... לקח זמן עד שהיזם מצא קבלן שימשיך מאותה נקודה של שלד הבניינים ולרגע חשבנו שהרכבת חזרה על המסילה אך לצערי העבודה הייתה איטית שאין כמותה. בקיצור ניהול לא משהו של משאבי אנוש. ואז גילינו שבזמן שהפרויקט נעצר (כשנה וחצי) כל הסחורה שרכשנו מכספינו נגנב. (שדרוג קרמיקה פסיפס וסנטריה). הקבלן שלח אותנו לבחור משהו אחר לא משנה מה העלות... אבל לא מצאתי יפה כמו הבחירה הקודמת ונורא התבאסתי.

כשהדירה קיבלה צורה, ביקשנו לבוא לראות ואז קיבלנו את השוק של החיים. על זה שילמתי למעצבת!!! שלא תחשבו שנשארתי לה חייבת. שלחתי לה מייל זועף (כמו שאתם מכירים אותי) והיא פתחה ת'פה שלה עליי: שהייתי לקוחה הכי בעייתית שהיה לה בחיים ושאני קשה.... ברור בעייתית .. כל הקושי היה להזיז שקע ימינה או שמאלה ועוד! : על הנייר אז אם זה קשה לך יקירתי את לא במקצוע הנכון. למזלי שהיא עזבה ביחד עם הקבלן הראשון. גם הבנתי מאיזה סיבה מצאה עבודה .. מקושרת לקבלן. לא פלא.. עם רמה כזו של מקצועיות מי יעסיק אותה. ותוכלו בעצמכם לראות בתמונות.

 
למשל... בפרוזדור ביקשתי 2 נקודות למנורת קיר במרחק אחד מהשני כאורך ספה. לא נורא שהמנורה הוצבה מאחורי דלת עם סיכוי להישבר כל פעם שפותחים אותה ! זה בכלל לא הפריע ל"מעצבת" . לא בעין... ולא בתשובה שנתנה לי לאחר מכן כשהתלוננתי בפניה. 

את האינטרקום שמו באמצע קיר כניסה ! חס וחלילה לא שמעו על עיצוב פנים : תמונה יפה מראה וכדומה.

את השקעים לאור/חשמל אחר או דוד שמש מצאה לנכון לפזר לרוחב ולגובה לאורך כל הקיר. כי הגב' המעצבת לא שמע בחייה על שקעים צמודים אחד לשני רבי אופציות.

ויצירת מופת הזו מפינת המטבח!! לא אין! את חייבת להסביר לי מה שחשבת כשהשארת ככה הנמכת תקרה באוויר. נכון החלון מפריע אבל תסיימי את זה בצורה יותר מעודנת, יותר עגולה... ואיפה שמת לי את מנורת התיקרה? מול פתח המזגן ובמרחק אפסי?

 


בכל אופן.... הגיע השלב שהייתי צריכה סוף סוף להתחיל לעצב את הדירה שלי. כסף כבר לא נשאר לאחר כל מה שהשקעתי בשינויים... ומצאתי בעמוד בפייסבוק בחור שעושה סימולציה בחינם . לא השתמשתי ברעיונות שלו כי הקו שלי היה שונה לחלוטין אבל זה הזמן לתת לו קרדיט כי הרעניונות שלו היו מקוריים ומעניינים ביותר: חפשו אותו בפייסבוק

shay bln

 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם