אוגוסט יקר שלי

הנייד שלי הוא אביזר לקישוט בלבד בדרך כלל. בקושי מצלצל ואני לא משתמשת בו.מחזיקה אותו על מנת שלמורה, לגננת ולמטפלת – יהיה תמיד איפה להשיג אותי. אין לו ריגנטון מיוחד או צליל מקורי.
כשהוא השמיעה צפצוף , היום על בוקר – הקול בקצה השני בישר לי: "במסגרת הרכישה שלך בכרטיס אשראי , זכית בשובר הנחה של 50% לאתר נופש לבחירתך". – לא מעוניינת , עניתי לה בקוצר רוח.
מה 50% הנחה לא מעניין אותך. הוא תקף ל-4 שנים.
-         עוד לא השתמשתי בשובר של לפני 5 שנים! אני לא מעוניינת.
-         - מה באמת.
-         כן – באמת – כאלה החיים שלי. וסיימתי את השיחה בתודה ושלום.
אין לי מה להתלונן. אני אישה שבסך הכל מרוצה מחלקה בעולם הזה. משפחה טובה, ילדים קטנים שממלאים את כל עולמי ובמיוחד מרוקנים את ארנקי.
ליאל עולה לכיתה ב`. אוראל עדיין בגן טרום חובה. ואופל התינוקת המתוקה שלי – רק בת שנה וחצי.
אני כעת בעבודה ואני ממשיכה לחשוב על השיחה שסיימתי הרגע. כבר הרבה שנים שלא ביליתי ויצאתי לנופש מהנה. סחפת האירועים גרמו לכך, שהזמן עבר ולא ממש ידעתי להנות מהדברים. תמיד היה משהו שהוא יותר חשוב. ואצלי היותר חשוב – זה הילדים.
הייתי צריכה להעסיק אותם במהלך החופש אוגוסט. הרי – אני כמו עוד מיליארד הורים בעולם – לא זכאית ל- 60-80 יום חופש בשנה. לי מגיעה רק 10 ימים - עם עליה הדרגתית בהתאם לוותק. האפשרות האולטימיטיבית – היא כמובן הקייטנה עד ל14 לאוגוסט.
מחיר כולל ל-2 ילדים: 2300 ש"ח.
אופל, ביתי הקטנה – נימצאת במשפחתון. היא סיימה ב- 8- לאוגוסט. 1800 ש"ח ל- 8 ימים. הלוואי עליי משכורת כזו. למזלי המטפלת הסכימה לטפל בה עוד שבוע במחיר של 100 ש"ח ליום. תוספת של 600 ש"ח.
או קיי – יש לי סידור לילדים עד ה15 לחודש. ומה עושים הלאה?
 סבתא שלהם – לא מתכוונת לעזור בקטע מכוון שגם היא בחופש. היא כל השנה מטפלת בילדים קטנים – אז גם בימי חופש שלה!!! ניסיתי להסביר לה שהשנה זה חריג. אני לא יכולה לקחת חופש מכוון שזו עבודה חדשה. אבל מה לעשות – היא זכאית ל50 יום חופש. היא מתכוונת לנצל אותם מול הטלנובלות. חס וחלילה ותפספס את השידור חוזר של השידור חוזר.
אז מצאתי בחורה לפני צבא על מנת לשמור לי על 2 הגדולים. היא רוצה 20 ש"ח לשעה. עד סוף השבוע השלישי של אוגוסט זה עוד 1200 ש"ח. בנוסף, לקחתי מטפלת לתינוקת. הרי יש לה צריכים שונים מ-2 בנים שובבים. היא תעלה לי עוד 2000 ש"ח עד סוף חודש אוגוסט. נראה לכם שאני מגזימה.אז חכו- כי עוד לא סיימתי.
בשבוע האחרון של אוגוסט- בעלי יקח חופש על מנת להוציא קצת את הבנים. הוא מתכוון לקחת אותם לפארקי מים, ופרקי אטרקציות למניהם. איני מסוגלת עדיין לעמוד את שווי ההוצאה הכוללת של השבוע הזה אבל ערכה גסה- כולל כרטיסי כניסה, ארטיק וממתקים – וגם ארוחה טובה ג`נק פוד – עוד 1000 ש"ח.
באמצע היום, בעלי התקשר והודיעה לי שי` ילדה ויש ברית בעוד שבוע. 200 ש"ח.
בצהריים – הגעתי הביתה – וחיכתה לי בתיבת דואר, הזמנה לחתונה בעוד שבועיים. 500 ש"ח. וזו ההזמנה השלישית החודש.
ואז בשעות המוקדמות של הלילה, צילצול טלפון – מס` בילתי מזוה. אני לא אוהבת לענות לשיחות האלו – כי בדרך כלל זה או פרסום, או סקר.
הפעם זה היה עמותת קו לחיים. יש להם ילדה שהיא מקרה קשה. האם אני מוכנה, כמו בכל הפעמים הקודמות שפנו אליי, לתרום. וגם הפעם לא יכולתי לסרב. 100 ש"ח. והיא בירכה אותי במשפט: "שתיהו תמיד בצד הנותנים ולא בנזקקים". אמן.
ישבתי בסוף היום על הספה בסלון. הרמתי את הרגליים, עיניי לתיקרה. מחשבות רצו לי למוח. עוד לא קניתי את הספרים והציוד לכיתה ב`. 900 ש"ח.
שיעורי שחיה – 100 ש"ח לחצי שעה פעמיים בשבוע. – 800 ש"ח
רכיבה טיפולית לבנים השובבים – 900 ש"ח
שיעורים פרטיים לליאל לחיזוק חומר כיתה א` – 400 ש"ח
סה"כ 12700 ש"ח.
חם לי – אוו . מה אני עושה? נשאר כסף להדליק מזגן?
לפתע קלטתי איזה טעות עשיתי. איפה הבחורה שהתקשרה אליי בבוקר. איפה השובר שלה לנופש? מי רוצה לעבוד? מי צריך קייטנה, מי צריך מטפלת, תנו לנסוע לחו"ל עם כל המשפחה ואני עדיין לא הוציא כזה סכום אסטרונומי.
הצילו – מתי מגיע חודש ספטמבר?
האאה... איזה תענוג ספטמבר.
יש צהרון, יש חגים, יש מתנות לכל המשפחה, יש...... עוד פעם חופש ...
הצילו איפה חודש אוקטובר?
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם