פרויקט הבית 2 – תולעת בתפוח

 14/05/2014 09:16:17
 
(יש לי תחושה שהרשומה הזו הולכת להיות ארוכה.... אבל כמו תמיד משעשעת ובעיקר מקטרת)
אני חושבת שכולנו חולמים יום אחד לקנות בית מקבלן. כולנו רוצים לחוות את התענוג הזה להיכנס לבית חדש בו אף אחד לא גר.. חוץ מהפועלים הפיליפינים והסינים. כולנו רוצים... וכולנו טועים...
חבר`ה – זו זעקה ... אני מפצירה בפניכם... אל תיכנסו לזה בכלל. זה פשוט טעות חיי. אבל לא משנה מה אני אכתוב – אתם לא תקשיבו לי... כי גם אתם רוצים לחוות ואין היודע כבעל ניסיון....
עדכון לאחר כתיבת הפוסט – אבל עכשיו שיצא חוק 0% מע"מ לדירה ראשונה... אנשים עוד יותר לא יקשיבו אבל אני מתפקידי להזהיר.
אז הינה רשומת קיטורים על מה שעבר עליי ב-3 חודשים האחרונים, בתקווה שהדברים שאני מעלה כאן ישמשו כטיפ לכל מי שעומד לחתום על חוזה רכישת בית מקבלן. נכון שהרשומה הזו תשמע אינטרסנטית – לאור הרשומה הקודמת שלי בעניין 0% מע"מ לדירה ראשונה, אבל נשבעת לכן שהתחלתי לכתוב אותה עוד לפני שבכלל מישהו צייץ את ההצעה הזו.
הפרויקט מורכב מ- 10 בניינים בעלי 4 או 5 קומות מקסימום. כרגע התחילו לבנות רק 3 בנינים מתוך 10, ולא את שלי. ולמרות זאת בתחילת חודש ינואר התקשרה אלינו שרון מתאמת השינויים ואדריכלית מטעם הקבלן המבצע. מגיע לנו 3 פגישות בחינם איתה, לאחר מכן... הכול בתשלום.
אז בפגישה הראשונה, הכרות .. עדכונים על איך שבמצבעים שינויים.. רשימת ספקים שאיתם הקבלן סגר רכישת מטבח, ריצוף ואינסטלציה, דלתות וכו... והצגת התוכניות כולל הבהרת מחירון מופרז של שינויים. לדוגמא... הוספת נקודת חשמל 80 ₪ לא כולל עבודה. גם על הזזה של נקודה (שקיימת רק על נייר) נחשב לעבודה ולכן גם על זה משלמים. נכון לא הגיוני? אז מה עושה הקבלן... הוא דוחף לך נקודה באזור שפשוט הוא בטוח שתבקש שינוי... סתם לדוגמא טלוויזיה על קיר ימין ונקודת חשמל ממול.... ברור לכולם שחייב שקע ליד הטלוויזיה... וככה הקבלן מנפח את חשבון השינויים. אבל את כל זה אתה מגלה רק לאחר חתימת החוזה. כשאתה כבר כבול בידיו של הקבלן. לפני חתימת החוזה – יגידו לך שאין עדיין תכוניות של הפנים וכו...
יצאנו מהפגשה עם משימה (על פניו מאד פשוטה) לחזור אליה לאחר חודש עם רשימת שינויים, תוכנית המטבח, שם ספק הקרמיקה/חיפוי/ריצוף, ותוכנית אמבטיות וכו.. וכו...
תמוהה למה תוך חודש... כאשר לדעתי הבניין שלנו יהיה מוכן רק בעוד שנה וחצי – שנתיים ... אז מה הדחיפות לדעת רשימת שינויים. כמובן שאחר כך ירד לי האסימון...כסף.. הכול עניין של עיתוי תשלום הכסף. במהלך אותו חודש, חווינו את פטירת חמי ז"ל, את שבועת האבל וכמובן הכול נעצר. מצד אחד, שרון מתקשרת ולוחצת כי היא צריכה לחשב עלות שינויים (על מנת כמובן לחייב אותנו בהקדם, וזאת לא משנה שעדיין לא התחילו בכלל לבנות את הבניין שלנו), ומצד שני, בעלי בתקופת אבל וברור שהראש שלו לא לכיוון בחירת צבע לחדר אמבטיה וכו...
אבל אין מה לעשות, לאט לאט קבעתי פגישות עם הספקים שנבחרו ע"י הקבלן וניסיתי לשנות קצת את אווירה שבראשו של בעלי.
היו המון דילמות במהלך תהליך הבחירה. אבל הדילמה העיקרית שלנו הייתה בעת בחירת המטבח (שעל זה כמובן רשומה בנפרד.. אפילו כמה רשומות).
אז, לאור כל מה שכתבתי מעלה, הינה כמה טיפים: אל תשכחו שלפני חתימה - הכול משא ומתן ורק אז יש לכם סיכויים להשפיע. אחר כך אתם יכולים לצעוק ללמפה.
  1. לסגור מחיר הדירה כולל מע"מ כאשר יש למחוק את סעיף שינוי מע"מ חל על הקונה. זה משחק פוקר, אם המע"מ יורד אכלתם אותה.. אבל בינינו לא נירא באופק ירידה Jלאור המכה שהפיל עלינו שר האוצר... מישהו יצטרך לממן מה שזוגות צעירים לא ישלמו ולא משנה כמה הוא הבטיח "לא תיהנה עליה במיסים"
  2. אתה איש דתי ויודע זאת, תכניס כיור כפול במטבח, ושעון שבת לתריס חשמלי ללא תוספת, מעלית שבת
  3. תסגור מראש לטובתך, תנאי פיצויי במידה והאכלוס לא במועד ואתה מוצא את עצמך ברחוב כי כבר מחרת את הדירה שלך ועליך לפנות.
  4. תסגור מראש ולטובתך, תנאי הארכת הלוואת גישור, במידה (והפעם הפוך) לא הספקת למכור את הדירה שלך ובנית על הכסף על מנת לסגור את ההלוואה.
  5. תבקש לראות רשימת ספקים שאיתם החב` עובדת. תנסה לבדוק איכות הספק והסחורה שהם נותנים לך.
  6. תכין לך רשימת שינויים  וסטיות מהמפרט המקורי שצפויים לך ועומדן. לדוגמא: אם אתה שומר שבת, שקעים שומרי שבת, אם יש הכנה למערכת קולנוע, האם אתה רוצה להוסיף נקודות חשמל נוספות במטבח או בחדרים, נקודות אור בתקרה, ספוטים כמו שמאד נהוג היום, נקודה למערכת טיהור מים וכו.... כל זה עולה כסף... והרבה כסף....אף אחד לא לוקח בחשבון שעל מחיר הדירה מקבלן, לאחר שכבר חתמת.. יש עוד לפחות ואני מדגישה לפחותתוספת של 100.000 ₪ על שינויים. וזה בתנאי שאין לך שיגעונות הגדולות כמו שלי יש... כי אני רוצה כמובן פרקט בכל החדרים, רוצה עיצובי תקרה עם ספוטים, אי באמצע המטבח, וכו... (הכל תגלו בהמשך ההתכתבות) .
  7. תתכוננו להפתעות, להרבה הפתעות ובעיקר שהקבלן קובע לפי הטעם שלו (במיקרה שלנו הוא אהב חום קקי של כלבים.. והסבר על כך בהמשך) ושאין כאן מקום לטעם שלכם אם עיצוב חשוב לכם.... אלה אם כן אתם מיליונרים ;)
  8. יש עוד כמה סיבות שבטח יצוצו במהלך בניית הבית ובעיקר בעיות כספיות  הרי הכל כאן סביב כסףףףףףףף אז עקבו אחריי ואחרי החלום הגדול שמתרחק לאיטו.
אז חושבים לעבור בית ולרכוש בית יד ראשונה.... תחשבו שוב ותעקבו אחרי הסגה החגשה שלי
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם