פרויקט הבית 3 – המטבח

08/06/2014 08:11:31

יש דברים שאני מאד שקולה בהם. ויש דברים שאני יכולה להשתולל בלי להבחין מסביבי. עניין בחירת המבטח לבית החדש, הוא בעניי דבר רציני. אני מאותן נשים שמבלות הרבה במטבח. לא לאפיה אלא לבישולים ומאד חשוב לי שהמקום יהיה נוח ופרקטי. כמו כן המבטח נימצא במרכזו של הבית, מול הסלון.. ובעניי זהו פריט קישוט שלא ניתן לזלזל בעיצוב שלו.
אני יכולה ללבוש סמרטוט מאתר סיני...בגד שעלה לי 5$ העיקר לא מבזה כפי שכבר הספקתם להכיר אותי,  וכשמדובר בהוצאה שברור שיהיה לה שימוש חד פעמי... כמו שמלת הבר מצווה. אבל לא אתפשר על איכות משהו כמו המטבח... משהו שיש לו שימוש יום יומי ולאורך המון שנים. ההשקעה היא בעניי בטל בשישית כשיודעים שזה מתחלק לפחות ב-20 שנה שימוש... אולי יותר.
בכל אופן, במסגרת פרויקט הבית, התבשרתי שעליי ללכת למטבחי אביבי ולבדוק אם מה שהקבלן נותן בסדר. אחרת צריך כמובן לשדרג וכפי שכבר הבנתם הכול מסתכם בתוספת תשלום. המטבח המקורי שעוצב על ידי הקבלן, היה נחמד אבל לא מספק. לא ניצל את מלאו המקום. לא לרוחב, לא לאורך וממש לא לגובה. בקיצור עיצוב מטבח לאנשי עסקים שמבלים את כל הארוחות שלהם במסעדות.

ניסינו לקבוע פגישה עם המעצבת שבאביבי מטבחים, וזה היה סיוט. השירות שם היה על הפנים. בידיעה שאנחנו לקוחות "כלואים" להם, לא היה ניתן לקבוע איתם פגישה בשעות הערב. את השעות ההן הם שמרו ללקוחות עצמאים שלא נשלחים ע"י קבלנים. על ההתחלה לא אהבתי את היחס הזה. כאילו בגלל שאתם יודעים שאני יכולה לעשות את המטבח רק אצלכם אז אתם קובעים איתי ביום רביעי ב-11 בצהרים!! אמצע היום!! כאילו תדמיינו איך מתנהל יום עבודה של בעלי שגר בבקעת אונו, עובד בירושלים וצריך להיפגש במטבחי אביבי ב- רמת גן!!.. כל היום בדרכים. אל תלך לעבודה בכלל. יום חופש שלם. ועד שסוף סוף הצלחנו לקבל פגישה בשעות הערב (כי אתם מכירים את יעל – היא מייד התלוננה מול הקבלן שיעשה סדר שם עם הספק מטבח)... יום לפני הפגישה התקשרו לבטל והפגישה הבאה נקבעה לשבועיים יותר מאוחר. קיבלתי נזיפה ממתאמת השינויים (שרון שעליה כבר סיפרתי).. היא חייבת תוכניות מטבח לעוד..... לפי חודש!!! הסברתי לה שלא תבוא אליי בטענות, הספק שהם בחרו מפלא אותנו לרע ולא מצליחים לקבוע פגישה. יאמר לזכותה שהיא מייד הודתה שאני לא היחידה שמתלוננת על כך.
לאחר שעניין קביעת הפגישה סודר, התרשמנו מהמבחר הענק שיש היום בתחום המטבחים, ובעיקר התרשמנו שלמרות שהובטח לנו מפרט בסטנדרט גבוה מאוד, לא ממש אהבתי את מה שהוצג לנו כבחירת מחדל. מהר מאד הבנתי שאני לא רוצה לסגור איתם מטבח. קודם כל על סמך הרושם הראשוני שקיבלתי מהם. אנחנו לקוחות מקבלן.. לכן פחות חשובים. הבנתי מייד שאם אני רוצה יחס רציני זה צריך להיות אצל מישהו שכספי לא מובטח לו מראש.


לא ויתרתי על זכותי לקבל ממעצבת המטבח , פגישה ארוכה בה עיצבתי את המטבח שהיה הכי מתאים לי. הזזנו ארונות, הוספנו כלפתות, הכנסנו אביזרי אחסון, דלתות זכוכית, ועדיין לא אהבתי את התוצאה. במיוחד כשאמרה לי שהצבע שאני רוצה למטבח שלי לא קיים.
ידעתי בדיוק איזה סגנון מטבח אני רוצה. כל היום מטיילת באתרי עיצוב הבית. שומרת לעצמי תמונות עיצובים שאהבתי ומנסה ליישם את מה שאפשרי בהתאם ליכולות הכספיות שלי – לבית העתידי שלי. אז ליעל יש  שיגעון הגדולות, את זה אתם כבר יודעים. נחמד לראות דברים יפים (בעיניי), משגעים (בעיניי), מהממים (בעיניי) ולחזור לפרופורציות
אתם מכירים את זה שקונים משהו, עצם העובדה שאתה שם פריט בעגלה גם אם עדיין אל שילמת עליו – יש לך תחושת סיפוק שקנית משהו. אז עם פרויקט הבית – זה אותו דבר. אני שומרת לי עיצובים יפים וזה נותן תחושה נפלאה של יום אחד יהיה לי כזה
לבסוף היא סירבה לתת לנו העתק של העיצוב. מבינה את חששותיה שניקח ונלך למקום אחר. רק שבמקרה הזה, העיצוב לא היה שלה אלה שלי. האם לא שייך לי בזכות? אז ניצלתי הזדמנות ראשונה (מכה על חט) וצילמתי את המסך של המחשב עם הנייד!!.


האמת שלא הייתי שלמה עם העיצוב. משהו הפריע לי ולא הצלחתי להצביע על מה. העברתי את התמונה למחשב שלי והדפסתי. והתחלתי לבצע שינויים והערות על הנייר. להקטין ארון זה, להגדיל את זה, להזיז את זה, לקרב את זה... וכו.. וכו...
אחרי כמה פגישות בהם אני הובלתי את המהלך, וכל הזמן טענה שלא ניתן לעשות, לא ניתן להוסיף לא ניתן לשים, נשברתי. אמרתי לבעלי – תשמע בוא נלך לראות בחברה אחרת – נקבל זיכוי מהקבלן על המטבח ואני אעשה מה שאני רוצה. יש לקחת בחשבון שבתסריט כזה, הזיכוי הוא 6000 ₪ בלבד על מבטח שעולה בין 35-50 א` ₪ לא כולל השיש. שניתן למקם את המטבח רק לאחר קבלת טופס 4 ומפתחות, שזה אומר דוחה את תאריך כניסה לדירה, וגם גורם לכך שהקבלן מסיר ממנו כל אחריות אם ספק המטבח עושה נזק לריצוף או לשיש או לאינצטלציה.
דנתי על כך עם בעלי. אם יש בעיה, אנחנו נופלים בן הכיסאות, במקביל, אני לא הולכת לקנות שוב דירה, ואני רוצה את המטבח שאני רוצה, האם להתפשר על מה שהקבלן נותן לי בידיעה מה שווה מטבח של קבלן, ללא עיצוב, ללא מקומות אחסון וללא טעם?
  • יאללה – הוא אמר לי . תקבעי פגישות





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם