שלב שישי: מעקב אחר הרכישה וזמן משלוח
למרות
ההבטחות של המוכר, וגם אם רשום משלוח תוך 15 יום, כלום לא מבטיח שאת המוצר
תקבלו בפרק זמן קצר. נתקלתי במצבים בהם תוך שעה קיבלתי הודעה על ביצוע
המשלוח ואת המוצר קיבלתי לאחר 60 יום והיו מוצרים שקיבלתי תוך 6 ימים עם
שליח עד הבית... וכפי שכבר כתבתי לגמרי ללא עלות משלוח. באופן כללי אם
המוצר דחוף לכם ואין לכם חודשיים להמתין, תעברו דרך אפשרויות משלוח חלופיות
מתוך האתר שהם גם אופציות בתשלום.
ברגע שהמוכר מבצע משלוח, תקבלו הודעה במייל על יצוא הסחורה. במקביל יתעדכן סטטוס ההזמנה ל"המתן לקבלת המוצר".
בכל רגע נתון, ניתן להקליק על גוף המייל על מנת להגיע:
1. למוצר שהזמנו
2. לאשר קבלת המוצר
3. לפתוח משא ומתן
4. להאריך את זמן האחריות
2. לאשר קבלת המוצר
3. לפתוח משא ומתן
4. להאריך את זמן האחריות
חשוב להבין שגם אם מחקתם את המייל הזה, ניתן להכינס ל-MY ORDER, לאתר את המוצר המדובר וללחוץ שם על הפעולה הרצויה.
1. שורת מצב המסכמת את כל ההזמנות שלא נסגרו.
2. שורת מצב לפריט, בה ניתן לראות אם יש הודעה מהמוכר. במידה ויש הודעה
מאחד המוכרים, אין צורך לעבור על כל פריט שרכשנו על מנת לבדוק ממי ההודעה.
מספיק להקליק בשורת מצב (1) איפה שמסומן "הודעה מהמוכר" ומופנים ישירות
למוצר המדובר.
3. נתונים נוספים על מצב החשבון שלנו, כמו האם יש לנו קופונים פעילים, אפשרות לשנות את הפידבק ועוד..
4. קוביית קשר/ עזרה עם מישהו מהאתר... להבדיל מקשר עם מוכר ספציפי.
עד
לפני כמה ימים חשבתי שברגע שמקבלים הודעה על ביצוע המשלוח, הכל טוב ויפה
ושביצעתי הזמנה והינה שולחים לי. ואז יום אחרי "ביצוע המשלוח" כביכול, אני
מקבלת הודעה פנימית מהמוכר שמידע אותי שלא יכולים לבצע את הההשמנה מכוון
שאין להם את המידה שהזמנתי. כמובן שהרמתי גבה ושאלתי מה הפשר.. הרי כבר
שלחתם לי את המוצר... ואז נחשפתי לסוג של "עבודה בעניים" שהם טענו שזו חנות
מאד גדולה ויד ימים לא יודעת מה יד שמאל עושה... והכול באנגלית ברמה מאד
מוזרה... אבל זה בגדול מסר ההודעה ושהם מבקשים לבטל את ההזמנה והם יחזירו
את מלוא הסכום כמובן. מיד הבנתי בתרמית השיטתית שהיא להזרים הרבה הזמנות
לחנות (למרות שהם לא מקבלים את הכסף עד קבלת אישור ממני שהמוצר הגיע) ואז
מגדילים את % החנות. כתוצאה מזה גם יכולתי להסיק מסכנה שבדרך זו המוכרים
גורמים לקונה לחשוב שהמוצר נשלח סופר מהר, לא משנה שהמוצר יגיע לאחר
חודשיים והקונה יחשוב שזה בגלל השביתה בדואר ישראל J,
עומס בנמל וכו... ובדרך זו הקונה ייתן בכל זאת ציון חיובי על משלוח מהיר.
אישית אין לי בעיה עם קומבינה כזו כל עוד זה לא משפיע על טיב המוצר. לעומת
זאת – זה מקומם ומאכזב כשלאחר ביצוע המשלוח אתה מגלה שאת המוצר לא תקבל
ועליך לבצע ביטול.
בהנחה
שאכן בוצע המשלוח (99.99% סיכוי), נשאר לכם רק להמתין להודעה מדואר ישראל.
יש מוכרים שיפנו אליכם לפרטים נוספים על מעקב המשלוח בדואר ישראל. יש
מוכרים שלא יפנו אליכם בכלל. ויש מוכרים שיבקשו מכם לוותר על מס' מעקב כך
שזה יוזיל את העלויות משלוח שלו. אישית אין לי צורך במעקב. מכוון שמובטח לי
החזר כספי במידה והסחורה לא תגיע אין סיבה לדאגה, אלא אם כן עברתם את זמן
"האחריות" שהמוכר מבטיח לכם.
זמן
האחריות הוא מה שכבר הסברתי ברשומה הראשונה, הזמן שמוכר מתחייב לתת לכם
החזר כספי במידה והמוצר עדיין לא הגיע. זמן אחריות זה לא רק חשוב לגבי אי
הגעת המוצר. הוא משמש גם למקרה שהמוצר כן הגיע ואתם לא מרוצים ממנו, או לא
תואם למה שקניתם וזה נותן לכם אפשרות לפתוח במשא ומתן עם המוכר על מנת לקבל
פיצוי או החזר כספי למרות קבלת המוצר. גם את זה נסביר ארוכות בהמשך.
וכאן
אתם שואלים, מה קורה אם זמן האחריות הוא 39 יום, וביום 38 המוצר עדיין לא
הגיע. מה עושים? הרי ברגע סיום שעון חול זה לא תוכלו לבקש החזר כספי או
פיצויים, המוצר יחשב כהגיע לקונה והכסף יועבר ממנהלי האתר לבעל החנות בתוך
האתר.
שעון החול נימצא בפרטי ההזמנה. כשאתם בעמוד של MY ORDER,
מאתרים את המוצר בין כל ההזמנות ונכנסים לפרטי המוצר. כאן תוכלו לראות
בחלק העליון של הפרטים את הזמן "מתקתק" ותוכלו לדעת כמה זמן נשאר לכם עד
לסיום האחריות. באופן כללי גם אם שכחתם, המערכת שולחת לכם מייל כ-4 ימים
לפני סיום האחריות ועוד פעם כיומיים לפני סיום הזמן.
בשלב הזה שעדיין לא קבילתם את המוצר, יש כמה אופציות. או שאתם מתנהגים כמו "תחמן" ולוחצים ישר על :"open dispute"
שמצב זה מעביר אתכם אוטומטית להחזר כספי מלא.... גם אם למחרת המוצר
מגיע.... ולא תחויבו בשנית. אין אופציה כזו : סליחה אני כן רוצה לשלם בעצם ,
המוצר הגיע בסופו של דבר".
האפשרות השנייה והיותר מתורבתת, היא לבקש "הארכת זמן האחריות". במצב הזה, לוחצים על request extend processing time נפתח חלון בו תוכלו לציין כמה הארכת זמן לאחריות אתם מבקשים. בדרך כלל המוכר מאשר ללא קושי. הוא יודע שזה לטובתו.
אם בכל זאת בחרתם באופציית משא ומתן, נעבור על כל התהליך ברשומה הבאה המפרטת מרגע קבלת המוצר: מרוצה או לא מרוצה
המשך כאן
המשך כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה