עלי באבא ו-40 השודדים – ו'


שלב שביעי: קיבלתי את המוצר/ משא ומתן/ החזר כספי
תלוי בעיר בה אתם גרים, תלוי בגודל המוצר שהזמנתם, תקבלו את המוצר או ישירות לתיבה שלכם או שתקבלו הודעה על דואר רשום מחו"ל. לגבי שואב קיטור שהזמנתי (במחיר 1/3 שהוצג בערוץ הקניות בישראל... כולל משלוח חינם) המוצר הגיע עד הבית עם שליח תוך 6 ימים מיום ההזמנה. ומכוון שאין כמו השוואה בעניים: הינה המחיר של המוצר באליאקספרס.. והמחיר של המוצר בערוץ הקניות.
עכשיו אתם ממש מתרגשים, ממתינים לפתוח את המוצר. תופתעו לגלות איזה מיומנות אריזה יש לסינים והמוצרים מגיעים במצב מעולה. עכשיו יש כמה אופציות: או שהמוצר שקיבלתם עונה על ציפיותיכם ואתם מאושרים, או המוצר לא תואם למה שהזמנתם ואתם רותחים. (אני יודעת ... זה קרה לי וסיפרתי באחד הפוסטים הקודמים )

אופציה א': ישששששש אני מתה על המוצר. תקבלו הודעה במייל בה מבקשים מכם לאשר קבלת המוצר ולתת feedback. או שאתם נכנסים לאזור ההזמנות שלכם ישירות מהמייל. גוף ההודעה משמש לקישור ישיר. או שאתם נכנסים לאזור my order ומשם מאתרים את המוצר ולוחצים confirm goods received. מכאן – נפתח חלון עם פרטי ההזמנה ואפשרות לאשר קבלת המוצר. נפתח חלון בו תתבקשו לתת ציון עבור המוצר, עבור שירות המשלוח ועבור התקשורת עם המוכר. ההמלצה שלי היא לפרט מה היה טוב ומה לא היה טוב. אל תשכחו שהפידבק הזה משמש את הקונים הבאים לדעת אם כן לקנות או לא. למשל יש שיציינו שמידה 38 של ישראל מתאימה למידה 42 של סין, או יש שהירוק שהזמינו בעצם יותר דומה לכחול.. וכו...


אופציה ב': אני מאוכזב מהמוצר. כך או כך תקבלו הודעה במייל על אישור קבלת המוצר. התהליך הוא זהה פרט לזה שבמקום ללחוץ על "אישור קבלת מוצר" תלחצו על open dispute שזה בעצם משא ומתן מול מערכת האתר. יש מוכרים שמעדיפים שלפני שתאשרו קבלת המוצר ולפני שתשאירו פיידבק שלילי – תפנו אליהם בהודעה פרטית ותנסו להגיע לעמק השווה. יכול להיות שיעשו לכם הנחה על חשבון רכישה עתידית, או זיכוי חלקי (זה נקרא שוחד קטן) בתמורה ל-5 כוכבים כציון.
על מנת ליצור קשר עם המוכר, זה מאד פשוט. אם תסכלו בתמונה הקודמת, בשורת כותרת של המוצר, בשורה המודגשת בתכלת, יש אפשרות ליצור קשר עם המוכר של אותו מוצר ספציפי. שימו לב שיש לפנות לכל מוצר בנפרד בהתאם לפרטי ההזמנה. כזכור כל הזמנה מתבצעת מ"חנות" שונה שבתוך האתר. כאשר המוכר יענה לכם, תקבלו מייל על תשובה מהמוכר ותזהו את ההודעה לפי : new message 1 . לחיצה על הודעה החדשה, יפתח מסך עם כל פרטי ההזמנה ותחתית המסך תוכלו להתכתב עם המוכר.
חשוב לשים לב: ברגע שאישרתם קבלת המוצר ולא עשיתם קודם open dispute לא תוכלו לחזור אחורה ולהתלונן. חשוב מאד לשלוח הודעה למוכר לפני "אישור קבלת מוצר" או לפני "פתיחת משא ומתן" זה יעזור לכם להגיע להחלטה מה טוב עבורכם.
במידה ואתם פונים קודם למוכר ומגיעים להסכמה, תוודאו לקבל את מה שמגיע לכם לפני סיום האחריות למוצר. אחרת ההזמנה תיסגר ולא תיהנה לכם אפשרות לפנות בשנית בתלונה עבור אותה הזמנה.



במידה ולא הגעתם להסכמה, או החלטתם לפנות ישירות למשא ומתן מול המערכת של aliexpress , יש ללחוץ על כפתור open dispute. כאן תצרכו לענות על מס' שאלות עם פירוט הסיבה לתלונה. סוג של מבחן אמריקאי. אנגלית בסיסית . מאד לא מסובך. ואז תתבקשו לרשום מה דרישתכם. החזר כספי מלא/חלקי. החזר המוצר או לא מחזירים את מוצר וכו...
בתחתית המסך, לאחר ההסבר הקל שתצרכו להוסיף, יש גם אפשרות לצרף תמונה על מנת להצדיק את דרישתכם. אני ממליצה לא לוותר על האופציה הזו. זה מקצר את תהליך קבלת החלטה של "השופטים" שיכול להימשך חודשיים.
לדוגמא : הינה תמונה שממחישה במדויק מה יכול לקראו. בצד שמאל מה שהזמנתי מצד ימין מה שקיבלתי. כמובן שפתחתי מייד במשא ומתן ודרשתי החזר כספי... שקיבלתי מבלי להחזיר את הסיכה "שלא רציתי".


חשוב לדעת, שברגע שפתחתם משא ומתן מול המערכת, תוכלו לבטל.. אבל אם תבטלו לא תוכלו לחדש אותה. לכן יש להמתין בסבלנות לתגובה של אליאקספרס. זמן שעורך תוך שבוע, אבל קרה לי מקרה של חודשיים אמתנה עד לקבלת החלטה של האתר. זה קורה כשהמוכר ממש מתנגד להחזר כספי.
הכלל הוא – שאם תוך יומיים המוכר לא התנגד למשא ומתן, תקבלו את כל דרישותיכם אוטומטית. אם המוכר לא מסכים לתלונה, הדברים מסתבכים קצת, אבל עדיין מלחמתכם לא אבודה.
בנתיים בפירוט המוצר, יופיע סטטוס של המתנה לאישור או סירוב ע"י המוכר.


1. סטטוס ההזמנה
2. שעון זמן עד להחזר כספי אוטומטי אם המוכר לא עונה
3. עדיין אפשר לנהל התכתבות עם המוכר גם אם הגשתם משא ומתן
4. כל עוד לא התקבלה תשובה על ידי מערכת אליאקספרס, יש לכם אפשרות לשנות את הדרישות של המשא ומתן - או לבטל את המשא ומתן אם הגעתם להסכמה מול המוכר.
ברגע שמגיעה ההחלטה, תקבלו מייל עם פירוט ההחלטה: כן תקבלו החזר כספי/ בקשת הוכחות נוספות/ או פתרון חלופי כלשהו. לגבי הסיכות שמעלה, המוכר ממש התנגד להחזר כספי וטען שהזמנתי סיכה – קיבלתי סיכה באותו ערך כספי. אני טענתי שמה שקיבלתי לא דומה אפילו בחושך למה שהזמנתי, ושאם הייתי יודעת שזה מה שאקבל לא הייתי מבצעת את ההזמנה בכלל כי הסיכה לא לטעמי בכלל. יש הבדל בין משהו יפה עם אבני חן לבן חתיכת ברזל מעוקם... המוכר היה ממש קשה ולא ויתר ולבסוף הוחלט שאקבל 85% בחזרה מערך הכספי ששילמתי והסיכה תישאר אצלי.מהמיקרה הזה, למדתי שעכשיו אני שולחת הודעה פנימית למוכר ומוודה איתו שזה מה שאני מקבלת, אחרת שלא ישלח בכלל את המוצר, אני עושה ביטול הזמנה.
תצטרכו לעקוב אחר החזר הכספי בבנק שלכם, וססטוס ההזמנה ישתנה לfund processing-.

במידה והזמנתם כמה מוצרים אצל אותו מוכר, ויש מוצרים בהם אתם מרוצים ומוצרים שעליהם אתם רוצים להתלונן, זו בכלל לא בעיה. עבור כל מוצר שהוזמן, יש אפשרות להחליט בנפרד. בתוך המסך של MY ORDER מאתרים את ההזמנה הספציפית, ויד כל מוצר יש אופציה בנפרד confirm order  או open dispute. ובאותו אופן, לאחר סיום התהליך, ליד כל מוצר מופיע איך נגמרה החוויה של הרכישה.



במידה והייתם מאד מרוצים, ורוצים להזמין שוב את המוצר, בצד ימין, תוכלו ללחוץ על readd to cart, שמעביר את המוצר עם אותם פרטים בדיוק (ז"א מידה וצבע) לסל קניות שלכם. מכאן אני בכל זאת ממליצה לבדוק שוב אם פרטי המוצר לא השתנו.

עכשיו שעברנו מההתחלה עד הסוף איך מתנהלת הזמנה וראינו את כל השלבים, ברשומה הבאה תקבלו את כל הטיפים.. כל מה שחשוב שתדעו על מנת להבטיח שלא טיפלו, תתאכזבו או תשלמו יקר סתם.

המשך כאן ואם הגעתם לכאן במיקרה אל תשכחו להתחיל מההתחלה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם