חיה לי בלה לה לנד – פרויקט הבית 6


אחרי תקופה ארוכה שלא סיפרתי כאן על פרויקט הבית בפרט, או כתבתי כאן בכלל.. (לאור ההצלחה של הצוות הטכני של תפוז) אני מוצאת את עצמי חייבת לכתוב קצת ולהוציא קיטור כהרגלי, כאן בפני חבריי המכובדים.

אז מה היה במהלך כמעט שנה שלא סיפרתי כלום על התקדמות פרויקט הבית: הלכה ולמעשה!

לאורך כל התקופה נהנתי בשיטות באתרים זרים ומשונים על עיצוב הבית ואגרתי בתיקיה בשלב ראשון.. ואז בתיקיות שהצטברו לאט לאט לפי סוג החדר (מטבח, אמבטיה וכו..) תמונות יפות של רעיונות, טיפי עיצוב וכו.. לאומר את האמת, לא רק הסתכלתי על תמונות מהנט אלא גם על תמונות אילוסטרציה שבאתר הפרויקט עצמו. שם חדר השנה הוצג בראוותנות יתרה, בגודל מכובד ובאבזור משגע. כמובן שייחסתי חשיבות למלל באותיות קטנות : "להמחשה בלבד"... אלא שבשיא תמימותי לא לקחתי בחשבון שלא רק העיצוב, הקישוטים והתוספות הם להמחשה בלבד.. היה ברור לי כמובן שהחדר לא כולל פסנתר בפינה או הסלון לא מגיע עם אח בוער .... אבל לא היה ברור לי שגודל החדר רבע ממה שמוצג.. ז"א שברגע שאתה פותח את הדלת אתה ניצב מול החלון!! אין מקום איפה לשים מיטה... ארון.. או בכלל ביקשתי מבעלי להתחיל לתרגל הליכת ריקודי בלט : על קצות האצבעות פוינט (מילה למבינים) ובצמוד לקיר כשהוא עוצר את הנשימה ומכניס את הכרס surprise!!



וזה במקרה הטוב! תדיימנו מה הייתה תחושתי כשגיליתי שהשכן ממול, מבעת לחלון שלו ושלי,   יוכל באין מפרע לנשנש צ'יפסים מהצלחת שלי !

כבר דמיינתי בראשי בעזרת שלל תמונות את דירת חלומותיי. לאחר ההצלחה שלי לקנות דירה בדיוק בפרויקט כה ייחלתי, ובבניין שבעניי היה הממוקם הכי טוב והכי נכון, כולל כיווני שמש וכו... לאחר שהיו לנו ויכוחים רבים עם מתאמת השינויים, חיובים שונים על הזזת שקע ב-10 סנטימטר או על הארכת אישורים לגישור מימון הרכישה או דחיית מועד תשלום מס רכישה בגלל אי עמידה בלוח זמנים.. קיבלנו סוף סוף אישור להיכנס לשטח ולראות בערך את הדירה (לא שלנו אלא ההכי דומה וההכי מוכנה לאותו רגע).

קצת הסבר קודם על המס רכישה למי שמתכוון לרכוש דירה על הנייר כאשר הוא כבר בעל דירה. על פי חוק, רוכש דירה מקבלן מתחייב בעת חתימת חוזה לשלם את ערך מס רכישה בגובה דירה ראשונה למרות שבאותו מעמד הוא נחשב לבעל 2 דירות. הרי גר בדירה שעדיין לא מכר ואינו מחזיק במפתח הדירה שרכש ולכן (קצת מסובך חברים) באותו מעמד חתימת החוזה, רוכש הדירה מתחייב להשלים מס רכישה למס הכנסה עבור הדירה השנייה (שהסכומים מתחלים מ-100,000 ₪ עבור דירה 2) אם לא מכר את הדירה שלו תוך 3 שנים מיום חתימת חוזה. מסבירה שוב: בעת חתימת החוזה - הרוכש חותם מול עו"ד ובוחר באחת מהאופציות הבאות : או שהוא לא מעוניין למכור את הדירה הראשונה שלו ואז עליו לשלם מס רכישה בגובה כ-150000 ש"ח על בעלות דירה שניה. האופציה השניה היא שהרוכש מתחייב למכור את הדירה הראשונה תוך 3 שנים ואז ישלם בעת חתימת החוזה מס רכישה נמוך בהתאם למדרגות המס הדירה ראשונה ומס הכנסה מקפיא את היתרה כפי שכתבתי כ-130,000 ש"ח שיצטרך לשלם אם לא ימכור תוך 3 שנים.

עכשיו אני שואלת אתכם מה קורה ליעל, שרכשה דירה לפני 3.5 שנים ועדיין לא קיבלה מפתח של הדירה החדשה ובמקרה הטוב תקבל  אותו רק בעוד שנה? אה? מה קורה? אז מס הכנסה דורש את ההשלמה ? אבל למה אני צועקת. אני לא בעלת 2 דירות.. טוב למזלנו – מס הכנסה לא כזה אטום... ולאחר שסיפקנו אישור מהקבלן שיש עיקוב במועד המסירה – פקיד מס הכנסה בחוסר רצון בולט מרים גבה ושואל אותנו : מי מקבל דירה 5 שנים אחרי הרכישה (כן כן אני היחידה שלה זה קורה) והוא מספק לנו בסופו של דבר אישור דחיית חוזרת של תשלום ההשלמה אם וכאשר לא נמכור תוך 3 חודשים מרגע מועד קבלת המפתח.

אז אם נחזור ל"לה לה לנד" – יעל במהלך שנה שלמה חייה לה בללה לנד מדמיינת את עיצוב בית חלומותיה... ואז ביום שישי האחרון, יעל נפלה ... נפלה מגבוה מאד מאד... כאשר נכנסה לדירה (לא לדוגמא) אלא בתהליך בנייה וגילתה שהדירה רחוק רחוק מלהיות מה שציפתה. אם במרפסת חדר שינה הורים תוכנן לפי האילוסטרציה למקם שולחן קטן ו – כיסאות : תגידו תודה אם יכנס אדם בעמידה. אם במטבח תוכנן לשים אי ... תגידו תודה אם גם שם תצליחו להכניס מקרר... ובאמבטיה... באמבטיה! (יא מדונה ) ... תגידו תודה אם הרחיצה לא בתוך מי האסלה !!!

עכשיו תגידו לי: יעל איפה היית כשקנית? מה לא בדקת מידות החדרים? בעלך מבין עניין, הוא מהנדס שבתחום הבניה... אז מה את מופתעת עכשיו?

צודקים... אתם צודקים.. יצאתי מטומטמת.. אני שכל הזמן חושבת את עצמי הכי חכמה מכולם!! אבל לא חשבתי לרגע שכשקונים דירה בכזה מחיר.... מקבלים כזה

ואתם יודעים מה .. לא אשבר.. אני אמשיך לשוטת באתרים של עיצוב, ואמשיך להוריד תמונות של חדרים יפים, ואמשיך לחלום כאילו אני יכולה לעשות את זה בבית שלי... ואני גם אכתוב כאן על מה אני אוהבת ומה אני רוצה לעשות... ואתם, ביחד איתי, תתלהבו מהפנטזיה בה אני חייה... ואני גם מתכוונת לקיים...

בעלי אפילו אמר לי - עזבי אותך : כמו שאני מכיר אותך את תהפכי את הבית הזה ליהלום

עניתי לו - כן אבל יהלום ממש ממש מיניאטורי

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם