ויצאתי לעולם הגדול



כבר כמה חודשים שאני מתקשה להגיע להחלטה. הסבר מקוצר פורסם בבלוג שלי בתפוז. אבל מעבר לרשומת הסבר למה הגעתי להחלטה הזו, אני כמובן גם צריכה להחליט לגבי כל מיני נקודות טכניות בנוגע  למעבר.

השאלה הראשונה – לאחר קבלת ההחלטה על המעבר כמובן – הייתה האם אני צריכה להתחיל בלוג חדש נקי לחלוטין מנקודת מוצא עכשווית או להעביר לבלוג החדש את כל ההיסטוריה שלי, את כל הרשומות הטובות והפחות טובות, הכואבות והשמחות, הצעקות שלי והגאוות שלי, את תהילתי וגם נפילתי.

הבעד והנגד שעמדו מול עניי לגבי ההחלטה הזו או ההחלטה האחרת היו: האם אני רוצה שיהיה קשר בין הבלוג החדש שלי לבלוג הקודם, האם לפתוח הפעם בלוג אנונימי ולשפוך שם את מה שהבנתי שאסור להוציא בפומבי, אבל זה היה גובל ממני מחיר של לשכוח מ-10 שנים גדושות של רשומות לא רעות בכלל לטובת חופש הביטוי.

עם הזמן הבנתי שאיני מיועדת לבלוג אנונימי. יש בי יותר מדי צורך בלפרסם תמונות , סיפורים וכו.. ומכוון שאין לי כבר רצון לספר על האנשים שאני לא ממש אוהבת, אין לי יותר את הדילמה הזו : האם זה מפריע לי שהם יגלו (שוב) את הבלוג שלי?

ברגע שנפלה ההחלטה, אי אנונימיות והמשך הבלוג הקודם, הקושיה השנייה שעליה הייתי צריכה להחליט, היא האם להעביר קודם כל את כל הרשומות מתפוז? כן ? לא? לפני או אחרי שהתחלתי לפרסם בבלוג הראשון?
כשהבנתי שהשרתים של תפוז לא יציבים החלטתי שיהיה נחמד עוד גיבוי לבלוג שלי (לא רק במחשב שלי) ונכון יהיה להעביר את כל הרשומות. חזרתי לבלוג בבלוגר שפתחתי בשנת 2009 ( כבר בשם ויצאתי לעולם) ועמד ככה ללא פעילות והתחלתי את מלאכת העתק/העבר. בוא בזמן ניסיתי להבין איך המערכת של בלוגר עובדת, איך מוסיפים מדורים, תגובות, מנויים וכו..

אבל הימים עברו ולא הצלחתי להעביר יותר מ-3 רשומות. איך אצליח להעביר כ-600 רשומות מבלי לקחת פסק זמן של כתיבה כחצי עשור. הבנתי שזה מכביד עליי, עוצר אותי בכתיבה ובצורך לכתוב - ולהמשיך לעבוד בנתיים בתפוז – היה כבר בלתי אפשרי בגלל ריבוי התקלות.
רשומות תמונות שרציתי לשתף על טיולים , פרויקטים ותערוכות נדחקו הצידה ושאלתי את עצמי אם לא אבדו את המומנטום.

לכן הגעתי להחלטה שאני אתחיל לפרסם כאן בבלוגר מכאן ואלך.. וכל פעם שיהיה לי קצת זמן אעביר את הרשומות לפי ציר הזמן. אני רק מקווה שתפוז יחזיק מספיק זמן על מנת לבצע את מלאכה.
למזלי יש אצלי מקור בוורד – רק שיהיה לי קשה לשחזר את הסדר הנכון.

אז שיהיה לנו בהצלחה..

ויצאתי לעולם... הגדול....

תגובה 1:

  1. הי יקרה,
    הדילמות ברורות, וגם המסקנה שלך די שומה לשלי.
    אני תפסתי יוזמה החלטית והעברתי את כל הרשומות בקצב מהיר, יותר מ-100 ביום. והיו לי כ-1150.
    בהמשך תיקנתי את תאריכי הפרסום שיתאימו לאלה המקוריים. זה לא כזה קשה.

    אז שיהיה בהצלחה פה, וכל עוד אפשר גם שם :-)

    השבמחק

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם