מבצע בר מצווה 7 : המצגת + דרשה

המצגת לבר מצווה היא הזדמנות נהדרת לעבור שוב על התמונות שלפני עשור ו+ . מאז שהצילום הפך להיות דיגיטלי, מי באמת יושב ומדפדף באלבומים. אז נכון יש לי תוכנה נפלאה מותקנת במחשב שמסדרת לי את התמונות לפי אלבומים שפתחתי מראש וגם עושה גיבוי בענן (אני החלטתי לוותר על הגיבוי בענן ומעדיפה דיסק חיצוני).
אז ישבתי ערב אחד... או שניים.... או יותר ועברתי על כל התמונות. יווו כמה צחקתי. איך שכחתי את הרגע ההוא ואת הפוזה הזו. באמת ממליצה מידי פעם לעשות סיור בתמונות של הילדים. יש אנשים שלא מצלמים כלום. אני מצלמת הכללללל. דבר אחד אבל אני לא אוהבת : זה סלפי. בשביל זה יש לי מראה!! אלה אם כן את/ה ממש רוצה לתעד את האריה שעוד שנייה הולך לטרוף אותך...
אז בחרתי כמה תמונות של חתן הבר מצווה בשלבים שונים בחיו, ואז תמונה עם אימא, תמונה עם אבא, תמונה עם האח, תמונה עם האחות... וכמובן תמונה משפחתית ולבסוף תמונה עם הסבים שכבר אינם ז"ל ועם הסבתות המפנקות.
במקביל, כתבתי לו דרשה עם עזרה גדולה (אפילו ענקית) ממשפטים שמצאתי ברשת.. טוב זה די חוזר על עצמו: תודה למשפחה תודה לזה תודה להוא וכו.. מבטיח להיות/לעשות/לנסות וכו...
אהה אתם רוצים את כל המלל! טוב אז בהמשך....
מסרתי לקונצון הסנדוויץ ללמוד את הטקסט ונקליט אותו עם הנייד. היכוןןןןן   אקשן! חזרתו על זה כמה פעמים עד שהגענו לתוצאה הטובה ביותר.
שלחתי הכל לצלם, שעליו אספר ואמליץ ברשומה נוספת, מספרתי לו לפי הסדר שאני רוצה שזה יוצג , ביקשתי אם יוכל להוסיף למצגת את הפס קול וצ'יק צ'אק הכין לי מצגת ושלח לי. מושלללללםםם.
ככה חשבתי.
שבוע לפני האירוע, אנחנו נפגשים עם התקליטן לסגור איתו שיר פתיחה, הצגת המצגת ודרשה. הבחור, מסתבר מאד מאד מוכר בתחום התעשייה הזמרים, ויש לו אולפן הקלטה, מבקש לראות את המצגת. מעבירה ת' דיסק און קי... הקובץ עולה ואני מתלהבת. אוהבת את התמונות ואוהבת את הדרשה שברקע....
הוא לא! הוא מסתובב, מסתכל עליי ואומר: זה מה שאת רוצה להשמיע לאורחים שלך?
כן למה?
זה נורא. מי עשה את ההקלטה?
מה הוא רוצה ממני? הקלטה נשמעת טוב מאד, הילד מדבר ברור ללא בלבולים. מה לא טוב?
לא משמיע לכם את זה. יש לך כאן את הטקסט? עכשיו תוך 10 דקות אני עושה לו הקלטה מתנה ממני באולפן זמרים (מוכרים מאד מאד).
לא! לא הבאתי גם לא זוכרת מה המלל.
את כותבת מהר?
יכולה.. למה?
בואי אני אריץ את הסרטון ואת תכתבי את הטקסט....לא יכול לתת לך להשמיע את זה. המצפון שלי לא מאפשר לי. קחי מתנה ממני. הקלטה באולפן זמרים חינם (למבינים)  וככה עשינו. לקח כ-10 דקות לשכתב הכל עוד כמה דקות שהקונצון התמקד באולפן ההקלטה ויעבור שוב בעין על הטקסט... ואקשיון!



הורים יקרים ובני משפחה וחברים נכבדים

היום אני ניצב כאן וכולי נרגש,
כי מעתה מתחיל עבורי עידן חדש.
זהו מעמד המסמל מעבר מילדות לבגרות.
לא עוד ילד, אלא בוגר המקבל אחריות.
אמנם רק בר מצווה של שנים צברתי בחיי,
אך חוויות ותחביבים כבר הספקתי בלי די:
כדור סל ורכיבה על סוסים עלי אהובים,
גם ג'ודו, טניס וכמובן משחקים.
ואם לא די בכך ועוד נותר לי קצת זמן,
אני די נהנה מנגינה באורגן.
גם בבית הספר אני מסכים לבקר,
כי חברים טובים לי שם, די והותר.


ביום הזה אני רוצה מקרב ליבי להודות,
ולמקיפים אותי באהבה - לשלוח תודות.
בלעדיכם לא יכולתי להגיע עד הלום,
לכל אחד מכם חלק בהיותי בזה, המקום.
ראש וראשונה ברצוני להודות להורי היקרים,
אתם מלכים אמיתיים וראויים לשפע של כתרים.
לך אבא אוהב, שתמיד מחבק, משתולל ומתבדח,
לא מתייאש גם כשאני תמיד מנצח.
תמיד מזכיר לי שאני יחיד ומיוחד,
אני יודע שבזכותך אף פעם לא אהיה לבד.
אני אוהב את הבישול שלך, הוא מעניין ומגוון,
העיקר שתיקנה לי מבורקס יוון.


לך, אמא, שלי תמיד דואגת ולכל צרכיי נותנת כתף,
את בעלת יד עדינה שתמיד יודעת ללטף (וגם לכפכף)
אמא משקיענית שתמיד עוזרת,
עלי כמלאך, את תמיד שומרת.
וגם אם את קצת לוחצת עלי להכין שיעורים,
אני יודע שבזכותך זכיתי לפתח שפע של כישורים.

לאחי הבכור, הקטן והחמוד, עימך אני אוהב לבלות
להשתובב ולשחק אני מוכן עוד ועוד
ל…. אחותי האוהבת, שבזכותך אני אח גדול,
תמיד סולחת ומגינה , וכייף לי עמך לגדול.

לסבתות שכל הזמן מפנקות,
רציתי לעדכן אתכן שהיום מדברים בשטרות לא באגורות

לסבים, שכה חסרים
איך רגע יקר מחיי אתם מחמיצים
אבל אליכם מתגעגעים
חבל לי שאתם אינכם עמי כאן היום,
אני חושב וזוכר אתכם תמיד בכל זמן ומקום.

לדודים ודודות, חברים מכירים והחברה
לכל האנשים המקיפים אותי באהבה
בפניכם מבציר על כוונה
תמיד להיות מקור של גאווה

יאללה עכשיו בואו נחגוג בר מצווה!

שרון עיבד את החומר, הוסיף ברקע מנגינה עדינה, כאיש סאונד ניסה להלביש את הקובץ על המצגת אבל לא צלח לו לכן נתן לנו הכל שוב בדיסק און קי ומשם רצנו שוב לצלם ש... כאיש picture שעובד המון עם סוג כזה של קובץ, הדביק שוב הכל ביחד. אז תודה שרון על האכפתיות . ותודה רפי (הצלם) ששיתפת פעולה כל הדרך אחר השיגעונות שלי.
הדיבוב יצא בול תואם לתצוגת התמונות בדיוק כפי שרציתי. האורחים התלהבו, התרגשו והחמיאו וזה היה רק תחילתה של המסיבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם