מבצע בר מצווה 9 – הזמנות / תשמישי קדושה / וקישוטים




הזמנות

מכוון שהיינו מאד מרוצים מההזמנה של הבר מצווה הקודם, ברור בגלל שאני עיצבתי, אבל גם הרבה בגלל השירות שקיבלנו מבית הדפוס, חזרנו לאותו מקום בדיוק, חנות ציוד משרדי ליד המכללה באור יהודה: פרינט-סנטר. טובה שזוכרת אותי מאותה פעם, ידע אפילו להצביע על ההזמנה שהכנו וסיפרה שהדוגמא שלי מאד מוצלחת ומבקש לא מאט שימוש.

בכל אופן, עבור הבר מצווה של הקונצון, הלכנו על סגנון אחר לחלוטין.  אני רציתי לעשות לו משהו בסגנון קריקטורה אבל הוא לא אהב את הרעיון. הוא רצה להשתמש באחת התמונה של הבוק. מכוון שאחת מהן התאימה לגוונים של "נושא הבר מצווה" דהינו ירוק , הרקע גם מאד הזכיר את אבני הכותל, זרמתי. ההתלבות הייתה יורת בעיצוב הכיתוב ושימוש התמונה. האם לעשות הזמנה כמו בפעם הקודמת – זהה בשני הצדדים אבל צד אחד בצרפתית וצד אחד בעברית? האם לעשות רק צד אחד בעברית ? או להשתמש ב-2 הצדדים?  כל העיצוב נעשה דרך מיילים מול טובה. אני ביקשתי שינויים- היא ביצעה – שלחה לאישור וככה התקדמנו מבלי לטרטר אותי כל הזמן. כשהגעתי להחלטה שזה ההזמנה המתאימה בעניי, נתתי אישור, מס' הדפסות ויצא לדרך.
הינה התוצאה:



 תשמישי קדושה

גם כאן אני משווה עם מה שעשיתי לבר מצווה של הבכור. אז כמובן אצלו בחרנו טלית וכיסויים לטלית ותפילין בצבעים תואמים: תכלת וכסף. וגם הפעם רציתי ערכה עם אזכור לצבע ירוק. זה לא חלמתי את זה. זה קיים... יש בכל הצבעים האמת... כן כן.. כאן מתחיל סיפור הזוי לגמרי... תחשבו על כל צבע שעולה לכם בראש... עכשיו: כתום! יש.. כן יש


ורוד! יששששש גם


 


כל צבעעעעע ... אפילו למגזרים מסויימים




אז לא דאגתי כשהתחלתי לחפש טלית עם פסים ירוקים. צעדנו ערב אחד, בעלי אני וחתן הבר מצווה , ברחובות בני ברק והתחלנו לחפש טלית.. חנות ראשונה צחקו לי בפנים.. חנות שניה... בקושי התייחסו אליי (דרך ארץ קדמה לתורה קוראים לזה) חנות שלישית המוכר הצליח להצחיק אותי וזה מלווה אותי עד עכשיו כחוויה בהכנת הבר מצווה: שלום יש לכם טלית עם פסים ירוקים?
מה? אתם מהחמ"ס? ענה לנו.

אז ירוק לא מצאנו ! מצאנו סגול כן כן... מצאנו מולטי צבעים.. גם כן! אבל ירוק ? הסתכלו עלינו כאילו אנחנו חייזרים (ירוקים).

האמת שאני בדרך כלל לא טועה בתחושתי. דווקא החנות בה קנינו את הטלית של הבכור היה הכי הדיב וניסה הכי הרבה לעזור. פרנסה בידי שמיים... איש טוב שניסה לבדוק במפעל עצמו אם יש. כן יש אמור לו (ברור שיש אני ראיתי תמונות באינטרנט וטלית אפילו מאד מאד יפה ) אבל אלו הזמנות שנשלחות ישירות לארה"ב ואירופה. לא מוצא למכירה בישראל. ואני כבר חשבתי בראשי ממי אני יכולה לבקש בחו"ל ? תמוהה שאני צריכה לבקש ממשהו בחו"ל לקנות לי משהו שמייצרים בישראל אבל מיועד ליצוא בלבד.
- אפילו לא אחד קטן ניתן לרכוש?
- לא.. פס יצור לחו"ל בלבד. 

ואני כל כך מבואסת - הירוקים שראיתי היו כל כך יפים ומיוחדים 



אז בחרנו משהו יותר סולידי... לבן וזהב. 





 

קישוטים/בלונים/והפתעות

בשונה מהבר מצווה של הבכור, שליש מהמוזמנים היו ילדים מהשכבה של הקונצון. בהתחלה הוא רצה להזמין את 5 הכיתות של השכבה מכוון שעם עלייתו לחטיבה הרבה מחבריו פוזרו לכיתות אחרות. בנוסף מכוון שהוא מאד מקובל הוא מוזמן לכמעט כל אירוע של בחבריו גם אלה שלא איתו בכיתה. הוא הרגיש חייב להזמין את כולם. הסברתי לו שבשונה מהם – אנחנו לא עושים מסיבה במועדון... ההשקעה היא שונה ולא בטוחה שילדים בני 12-13 מסוגלים להעריך ולהבין.. אז הוא יזמין את הכיתה שלו + חברים מובחרים... שלא תחשבו שהכמות קטנה משמעותית... זה המקום בו הוא החליט להזמין גם חברים שהיו איתו שנה קודמת ושנפרדו דרכם כי הלכו לבית ספר אחר (לא די בכיתה אחרת), ואם כבר הוא מזמין את X אז איך הוא לא יזמין את Y.. וכו'' וכו...

בכל אופן – זו הסיבה שהבנתי שהפעם הייתי צריכה לקנות הרבה הרבה יותר קישקושים זוהרים לעשות שמח על הרחבה. אז שוב – נגשתי לאתר המפורסם אליאקספרס והזמנתי בכמויות... דואר ישראל מאד עזר ודאג לשחרר את זה דקה לפני האירוע.. באמת תודה. לא הצלחתי להבין איך מסין לישראל לקח יומיים... ומישראל לביתי לקח חודשיים!

אז הזמנו טבעות .. קיטשי אבל חמוד, פונפונים, כובעים, עגילים זוהרים, משקפיים צמידים ומה לא? ואפילו בלוני הליום לציין את גילו...עזבו שלא הצלחנו לנפח אותם כי הבלונים קטנים וההליום לא מספיק על מנת להרים אותם לגובה... עזבו - סיפור ארוך.









היו כמובן גם משרוקיות, רעשנים, שרשרת פרחים ועוד כל כך הרבה. הילדים כל כך אוהבים את כל השטויות האלה...

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם