ערעורי (ולא הרהורי) ליבי : ופרוס כנפיים




תחילת ינואר 2018 וסביבי מתפרסמים כל מיני פוסטים על תובנות לעתיד, ותוכניות שיפור והגשמות. ואני מסתכלת על עצמי ואני אומרת מה תאחלי לעצמך? מה תאחלי שאין לך...

הרי יש לך בית חדש בעיצוב הכי יפה במזרח התיכון (אם נתעלם מסביון, הרצלייה פיתוח, קיסריה וכו...). יש לך הילדים הכי יפים וטובים בעולם (אם נתעלם מכך ששלושתם עם היפראקטיביות והאתגרים שמלווים לזה) יש לך את הבעל הכי טוב בעולם (אם נתעלם מכך שהוא מגיע הביתה אחרי שכבר נרדמת).

ברוך ה' אין לנו מחלות מסכנות חיים.
ברוך ה' אין לנו בעיות פיננסיות.
ברוך ה' יש לנו קורת גג, מקרר מלא, כלב.. חתול וציפור.

אז למה? אז למה המועקה הזו. המועקה שלא טוב לי. (כאב לא סתם מופיע בחיינו בלי סיבה. זה סימן שמשהו צריך להשתנות.) לא מסופקת ריגושית. ומה זה אומר? האם אני צריכה לקפוץ מכנף של מטוס להרגיש ריגוש? האם אני צריכה לצלול עם כרישים להרגיש ריגוש? מסתבר שלא. אני דווקא זקנה בנשמה. תנו לי חיים שקטים בכפר קטן וחדר גדול בו אוכל לייצר.

לייצר... זה הריגוש בעניי. לייצר ולא משנה מה. משהו שיפיק תוצאה של "וואו". לייקים לייקים לייקים והכרה באומנות שבי.
זה ריגוש אמיתי בעניי. ובגילי המתקדם האם זה יהיה נכון לנסות להעיז סוף סוף להוציא לפועל את האמת שלי (לא! אני לא יוצאת מהארון) אבל לא לוותר על האהבה שלי ... החלום שלי.

האם החלום שלי הוא להיות יזמית גדולה? לא ... אני פשוט רוצה לייצר . ואני כל כך אוהבת את זה שאני אוהבת את כל התחומים ביצירה. אוהבת ציור, אוהבת חריזה, אוהבת סריגה, אוהבת תפירה, אוהבת עיסת נייר, אוהבת צילום, אוהבת עיצוב, אוהבת אומנות שימושית..כתיבה גם עושה לי טוב. (או שתכתוב משהו ששווה לקרוא או שתעשה משהו ששווה לכתוב עליו - ציטוט)
אוהבת אוהבת אוהבת אבל באיזה תחום להתמקד באמת. באיזה תחום להשקיע בו את כספי ואת זמני. 





ואם אני לא טובה כפי שאני חושבת. ורצים לי בראש כל מיני משפטי תמריץ שאוהבים להגיד בקאוצ'ינג: "אין העומד בפני הרצון"... אם תרצי אין זו אגדה, מי שלא מנסה לא טועה, או משפט : מה שאתה מקבל מלהשיג את המטרות שלך הוא לא חשוב כמו מה שאתה הופך להיות מלהשיג את המטרות שלך. הסיכון הגדול ביותר בחיים הוא לא לקחת שום סיכון. פעולה אולי לא תמיד תביא אושר בחיים, אך ללא פעולה בחיים לא תהיה מאושר. כרגע, זה המצב. חוסר פעולה. ותהייה מה השלב הבא.

ואולי עדיף להשאיר את המצב כפי שהוא. עבודה קבועה... שכר טוב וקבוע... אבל בלי ממש חשק לקום בבוקר לעבוד. מי לא היה רוצה עבודה שהוא גם תחביב? ( אולי עדיף להישאר בשקט ולהיחשב כטיפש, מאשר לדבר ולהסיר כל ספק – ציטוט).

אבל הזמן רץ לי... האם לוותר על מה שרציתי לעשות בנעוריי. המשהו הזה שלא התקבל על הדעת בזמנו כי לא תחום מפרנס. המשהו הזה שההורים לא אוהבים שילדו ילך לכיוונו ויעדיפו לשלם עבורו לתואר באוניברסיטה להבטיח פרנסה טובה ולא תלותית בחסדי הרוח האומנותית. אני לא כפויה טובה אבל בתוך תוכי אני תוהה.. ומה היה אם.. ( פתגם יפני: הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים. הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו.)

ואולי עכשיו שברוך ה' בניתי בית לתפארת מדינת ישראל – איתן עד כמה שיכול להיות – אולי עכשיו הזמן לדאוג לעצמי. ( אנחנו לא מפסיקים להנות כי אנו מזדקנים, אנו מזדקנים מכיוון שאנחנו מפסיקים להנות). לעצור את המחשבות שלא טוב לי עם מה שאני עושה ביום יום. מה אכפת לי מתזרימי מזומנים. מה אכפת לי מחובת דיווח אחיד (כאן אבדתי אתכם?) .. לא בא לי להמשיך לשבת כל היום על התחת מול המסך ובין לבין לקנאה ביצירה ובהצלחה של מי שהעיזה.

אבל יש לי בעיה. ( אל תיתן לבעיות שלך לדחוף אותך למטה, תן לחלומות שלך להוביל אותך למעלהציטוט) . אני לא ניידת. וזה משתק אותי (פחד נהיגה) . וגם אין לי מישהי שממש רוצה לעשות את זה איתי. ב-2 זה יותר קל. דנים, מתייעצים, נעזרים. לבד? בלי רכב? ארוכה הדרך אל החופש!!

ואז אני מתייחסת לקול הקטן שבראשי. ההוא שקוראים לו היגיון... מוחץ כל אופציה לשנות מסלול ולחשב מחדש את חיי. האם נכון לי עכשיו? האם כדאי לי בכלל? מה עד כדי כך רע לך במצב הנוכחי? מה את צריכה בגיל שלך לצאת לדרך לא בטוחה ולחזור לאחר מכן לשוק העבודה לא כזה פשוט. (אופ אופ את בכלל מעלה בדעתך כישלון. לא טוב!) 
יש תבניות בחיים שלא מומלץ לנסות לצאת מהן. אז זהו! שהתבנית הזו ... המגף הזה התאים לי עד כה אבל נכון להיום יש לי יבלות ברגליים ולחוץ לי וכואב לי. צריכה להחליף לנעל יותר פתוחה, פחות לחוצה.... יותר חופשית.


תלמדי.. תתחתני... תביא ילדים לעולם... תעבדי...תישַחַקי... ותמותי... האם יש לי עוד זמן לעצור כרוניקה ידועה מראש זו? 








10 תגובות:

  1. אולי כדאי להתחיל בלמידה של תחום חדש? ריקודים? מה לגבי נהיגה?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שריקוד לא מדבר אליי כתחום יצירה. ונהיגה יש לי רשיון מגיל 18. מפחדת פשוט

      תודה על התגובה
      יעל

      מחק
  2. רשומה אישית וכואבת... ין משבר אמצע החיים אולי.
    מקווה שתצליחי למצוא את מה שיעשה לך טוב.
    ממליץ לתקן את שגיאת הכתיב בכותרת (אם זה לא היה מכוון) - אני חושב שהתכוונת להרהורים ולא ערעורים

    השבמחק
    תשובות
    1. אז תיקנתי את הכיתוב.. כי משחקי מילים כמו במשחקי מילים... לא כולם מבינים חחח
      ולא חושבת שזה משבר החיים כי זהו מצב שאני בו כבר כמה שנים. זה לא משהו חדש לי
      יש לי את האפשרות כללית לעזוב הכל ולעשות מה שאני רוצה מזמני.
      זה לא שאני מיליואנרית כן. אבל אין לי יותר משכנתאות. אני גם אשה חסרנית שתקנה שמלה מיליון דולר במראה אבל ב40$ באלי אקספרס.
      ומצד שני אני לא בטוחה שזה נכון להתסכן. נכנסים לגיל כזה שהכל יכול לקראו מבחינה בריאותית

      תודה על התגובה
      יעל

      מחק
  3. עברו לי כמה דברים בראש שקראתי את הפוסט שלך (שאגב כתוב בצורה נפלאה ומלאת תובנות, נהנתי מאוד והמון תודה).
    קודם כל בעניין האושר. אחד המסקנות שהגעתי אליהם למרות גילי הצעיר היא, שאחד התנאים לאושר האנושי היא שינויים בחיים. שינויים זה משהו טבעי עבורנו, אנחנו חווים שינויים עוד מאז שהיינו אוסף תאים קטן ברחם אימנו. כשאנחנו קטנים אנחנו פוגשים הרבה דברים חדשים ולומדים, אבל עם הזמן אנחנו מתבגרים ולומדים, דברים שהיו פעם חדשים ומרגשים עבורנו כבר נהיים רגילים וקבועים עבורנו. אבל הציפייה והרצון לשונה ולחדש עדיין נשאר. אכן שיגרה היא דבר טוב אבל מסתבר שלא לאורך זמן, פעם בתקופה חייבים לעשות משהו שונה וחדש. יש אנשים שיוצאים לטייל, אחרים לוקחים חוג או קורס, אחרים משנים מגורים או עבודה, יש אפילו שמעבירים את חייהם לארץ אחרת לגמריי. אני לא חושבת שזה אומר שאנשים לא מרוצים ממה שיש להם, זה פשוט שאנחנו באופן טבעי תמיד מחפשים לעבור סוג של מטמורפוזה... מילדים למבוגרים, מקיץ לחורף, מתפקיד אחד לאחר. אני סבורה שכשאנשים מתחילים להרגיש שהשגרה "שוחקת" אותם, גם אם הם נמצאים במקום שהוא טוב, זה סימן לכך שהם צריכים לחוות את השינוי וההתפתחות הבאה.
    אני קוראת גם ממך את הרצון לשינוי ולהמשיך לפתח את עצמך, ולדעתי זה לגיטימי וטבעי, כולם חווים את זה. אני מציעה לך פשוט לזרום עם זה ולאפשר לעצמך את החופש להתפתח הלאה, ממילא שום דבר בחיים לא קבוע.
    ובאותה נימה אבל קצת שונה, בעלי עוסק בתכנות ומצהיר שהוא מקבל מכך סיפוק יצירתי רב. אני לא יודעת מה עבודך כרגע אבל אם תרצי מקצוע רווחי שהוא עדיין יצירתי, אולי אפשר לנסות את הכיוון הזה. אחרי הכל, יצירתיות זה לא רק נייר ועיפרון, זו תכונה שמתבטאת בדרכים רבות כל כך... אחד הדברים הטובים בה, חייבת לציין.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב מאשה והמון תודות לתגובה שלך שהייתה גם עבורי לעזר
      הכל כל כך ברור לי בראש מה נכון לי והכל אבל יש את הדבר הזה של : לדחות הכל למחר. ומחר ניהיה שבוע..חודש ושנים.
      גם בעלי כל הזמן דוחף אותי לשינויי. תרשמי לקורס הזה שאת אוהבת תעשי זה תלוי רק בך הוא אומר לי.
      עדכ עכשיו כל פעם שעזבתי עבודה לא התחרטתי. התקדמתי התפתחתי אבל עכשיו אני כ11 שנה כאן עם הותק שלי והתנאי שלי והגיל שהוא כבר קרוב ל50. (רחוק אבל עדיין יותר לכיוון הזה חחח) לעזוב עכשיו ? זו סכנה שונה מלעזוב בגיל 35.
      בכל אופן - התחברתי למה שכתבת לגבי תיכנות. חשבתי על כיוון פוטושופ ואדוב שהם כלי יצירה מעניינים .
      שוב תודות לך
      יום מקסים
      יעל

      מחק
  4. נכיר שאת כותבת מהלב עמוק ככה מבפנים וזה משהו שלא כל אחד מסוגל או רוצה לפתוח את ליבו ולשים את כל מה שקשה לו בחיים, על השולחן. שאפו על זה.
    יעזור לך אם אגיד שאת לא היחידה שחושבת על כך שהחיים שלה מתבזבזים? יש נשים שלא נוהגות אבל יש מוניות יש תחבורה ציבורית סבירה אם את גרה במרכז. ואם מצאת שותפה לתחביב יצירה כלשהוא אז יצאת נשכרת. יש לך נושאים רבים שאת מעוניינת בהם אז למה לא להתחיל עם אחד וללכת הלאה? מתעייפים מאחד או נמאס מוצאים את הבא וכך עד אין קץ.
    אני בטוח שאם תחפשי בפייסבוק תמצאי המון קבוצות לכל מיני תחביבים.
    חיפשתי קבוצה לרכב איתה על אופני כביש ומצאתי אחת מתחת לאף...
    מצאתי גם קבוצה בפייסבוק שנקראת "דייט לרכיבה". זה לא דייט במובן הרומנטי, אולי יצאו משם גם זוגות לא יודע, אבל מחפשים מישהו/י או כמה חבר'ה שרוצים לרכב ביחד אפילו פעם אחת. מתארגנים ויאללה קדימה.
    היום זה יותר מפשוט, תקחי אוויר ותחפשי אין לי ספק שתעלי בידך כמה דברים שיעניינו אותך.
    בהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על תגובתך
      קיבלתי את הצעתך וחיפשתי בפייס. כבר מצאתי קבוצות של העצמה נשית או יזמות נשית עם כלים איך ומאיפה להתחיל.
      במקביל אני בוחנת את עצמי מה באמת נוח לי לעשות מבחינת "תפיסת מקום " בבית ונוחיות עבודה. יש גם כמובן את בעלי שכל הזמן דוחף אותי להירשם לקורס אבל מכשול נוסף לאי נהיגה שאני גרה בחור נידח בלי כלום וצריך לצאת לעיר הגדולה
      בכל אופן... שוב ימים יגידו
      זה מתבשל איך שאומרים
      שבוע טוב
      יעל

      מחק
  5. קודם כל כדי להתגבר על הפחד הייתי מתחילה ללמוד לנהוג זה יתן לך דרייב להבין
    שאפשר לעשות שינויים ולא רק להרגיש שמשהו חסר לך את מאד כישרונית השגת הרבה מאד
    עד כה וזה נכון שבשניים קל יותר להצליח אז היום יש קאוצרים שמובילים ומאד עוזרים להתמקד
    בהצלחה יער סוף שבוע נעים מרים מנורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מירים
      לגבי הנהיגה - יש לי רשיון רק שמאז שעליתי לארץ ובעיקר מאז שאחי עשה את התאונה הקשה שלו עם כל הילדים ברכב, אני לא נוהגת בגלל חרדה.
      מחמם את ליבי לדעת שגם את חושבת שאני כישרונית. ובאמת כואב לי שהכל נשמר במגירה (כמו שאומרים על כתיבה ושירה)
      הקושי הוא בין לעשות מה שהלב (התשוקה) אומר או מה שהראש (ההגיון) אומר
      שבוע נהדר לך
      יעל

      מחק

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם