פרוייקט בת מצווש – 2 – ההזמנה



אחרי 2 אירועים קודמים – וכשחשבתי שלמדתי מהניסיון משהו. מסתבר שלא ניתן לשנות אנשים. אנחנו מכוונים למשהו ספציפי והחיים מכוונים אותך למשהו אחר. ואתה יוצא מזה במוסר השכל : זה לא יקרה לי שוב...

ובכל זאת אני בספק!


הינה הסיפור

החלטתי להשתמש באחת התמונות שצולמה במהלך צילום הבוק של אופל. עדיין לא כתבתי על זה פוסט אבל רק נרמוז שהבוק לא היה בסגנון שגרתי .
אז בחרתי מתוך כ400 תמונות – תמונה אחת להזמנה. זו הייתה משימה לא פשוטה מכוון שרובן היו טובות אבל הפעלתי שיקולים. רציתי תמונת פורטרט בה היא לבושה בבגד צבע האדום יין כשיש מספיק מקום בצדדים למלל.

חיפשתי באינטרנט רעיונות לאיך למקם את התמונה ומה המלל הנכון לכתוב בהזמנה. ושלחתי לבית הדפוס ולמעצבת שאיתה עבדתי בעבר. תוך יומיים הגענו לעיצוב לשביעות רצוני ונתתי אישור להדפסה.

חילוקי דעות התחילו במס' ההזמנות להדפיס. אני סברתי שצריך קודם לערוך רשימה של מוזמנים ואז להחליט כמה מדפיסים אבל כמו באירועים הקודמים – לבעלי היה קשה להצביע על מי הוא רוצה להזמין. שוב אותה שאלה נצחית כאילו אי אפשר להשתמש ברשימה של 2 הבר מצוות הקודמות – לשפץ אותה ולהעיף את כל מי שלא כיבד לא פעם אלא twice.
אבל בעלי התעקש שצריך לתת להם הזדמנות נוספת. ואני סברתי שאנשים שגם אם מכירים אותם מגיל 0 אם הם לא שווים מכל מינה סיבות שלא אפרט כאן – פשוט שמים עליהם פס ולא מזמינים אותם.
אישית אני אישה שיודעת לחתוך. מי שלא בא לי טוב או מי שאכזב ברגע הכאב לא יכול להמשיך להיות חשוב לי.

הלוואי וזה היה הוויכוח היחיד סביב רשימת המוזמנים. למה קיבינימט אי אפשר לקבל בזמן סביר את רשימת המוזמנים של המשפחה המורחבת.. כל אלה שחייבים להזמין גם אם לא מכירים אותם כי הם מכיר של מכיר... למה צריך להתחנן לקבל את הרשימה הזו על מנת להכין את המעטפות או לפחות לדעת מס' סביר של אורחים צפויים. הרי כבר היינו בסגה הזו בבר מצווה של הבכור. תכננו אירוע ל150 איש הגיעו 190. קרה הפוך עם האירוע של הבן האמצעי..... אז לא לומדים מטעויות? כנראה שלא בבית  ספרנו  משפחתנו.  

אז ביקשתי הדפסה של 230 הזמנות. לא באמת בגלל שיש לנו כזו כמות של מוזמנים שמגיעים.. אלא יותר בגלל שיש הרבה הזמנות שנשלחות לחו"ל למשפחה שברור שלא מגיעים אבל שולחים בגלל הכבוד. ובבת מצווה יש כמובן הרבה ילדים להזמין .. כמעט את כל השכבה אז צריך לקחת אותם בחשבון גם.

עד שניתן אישור להדפיס וכמות ההזמנות – המכונה לחיתוך התקלקלה. ההזמנות היו תקועות 3 ימים בבית הדפוס . וכשקיבלתי אותם היה כבר יום שישי. מאוחר מדי להכניס את כולם למעטפות ולשלוח. אבדנו עוד שבוע והאירוע בעוד 3 שבועות. עושה חושבים מהר. יום העצמאות באמצע.. דואר לא ישלח כראוי וגם לא יספיק להגיע בזמן סביר. בוחרים דואר מהיר 24 שעות. לא משנה שזה לא באמת מגיע תוך 24 שעות.... אבל המחיר יא רבנן!! מה? אתם מטורפים. קרוז בחוצות העיר כבר עולה פחות.

ממתינה 10 ימים ומוודא שההזמנות הגיעו.
-  לא ... מתי שלחת? לא נורא . למה את טורחת בכלל. תשלחי באווטסאפ... ואני כל כך מתעצבנת מהתגובה הזו. יש לי 200 הזמנות ביד. מה אני עושה איתם? אפשר להשוואות בין משהו מעוצב יפה לבין משהו ששולחים באווטסאפ. באותה הזדמנות מי בכלל צריך הזמנה
"מוזמנים בתאריך .. באולם.... לבת מצווה... תודה שלום!
שליחה בתפוצה רחבה בווטסאפ וזהו. נכון נחמד? נכון מכובד מאד? קל. אני מסכימה אתכם שקל יותר. אבל בן אדם עושה אירוע. משקיע בהזמנה בדיוק כמו שהוא משקיע בעיצוב... בבגד.. בבלונים... ואנשים פשוט לא מביני עניין. כמה עצוב .
לא יודעת – אולי אני מיושנת בקטע הזה. ואולי עדיף לטובת העצים עלי אדמה. ונכון יש הזמנות שניתן לשלוח אותם באווטסאפ כי לא עשו שום מאמץ לעצב אותם ... ויש הזמנות.... שפשוט חובה לקבל ביד.




נ.ב: ההזמנה מ-2 צדדים. רק שהפעם שכחתי לעשות הזמנה גם בצירוף מלל בלועזית למשפחה בחו"ל כמובן. 




תודה שיבקרתם בבלוג שלי ואשמח לתגובה





3 תגובות:

  1. ההזמנה מקסימה :-) הסיפור של שליחתה מעצבן...
    ודואר 24 הוא ממש בדיחה עצובה. אני לא שלחתי כזה אבל קיבלתי כמה פעמים - פעם כמה שבועות אחרי שנשלח (!) ולאחרונה תוך עשרה ימים "בלבד".

    השבמחק
  2. הזמנה יפיפייה משקיענית חבל שלא מעריכים

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם