בן 18




מדהים איך שיש אנשים שכתיבת ברכה קל להם. שולפים דרשות וברכות ימי הולדת מפה עד להודעה החדשה. המילים זורמים להם. ומצליחים לכתוב דפים על גבי דפים.

לי, המעמד הזה יותר קשה.
במה להתחיל? מאיפה?
לילד הכי מקסים בעולם? נדוש..
בני יקירי.... בנאלי

לאמא שלי יש "מנהג". כל שנה ביום ההולדת שלנו, לספר לנו את רגעי הלידה שלנו. וכל שנה אנחנו עוברים את "מסורת" הזו בגלגול עניים 😵 והתנגדויות של : די אנחנו מכירים בעל פה! אבל כלום לא עוזר.

אז חשבתי שאם לאורך 17 שנים שעברו לא סיפרתי את לידת ליאל – (כן סיפרתי כאן אבל בנוסח אחר ) זהו הרגע הנכון
ליאל הוא בני בכורי. ההיריון היה תקין... היה קל.... דחפתי גלידות "אקסטרים" מהבוקר עד הערב.... והלידה הייתה קלה לא פחות.

לאהההה! באמת חשבתם שזה כל הסיפור??!!
אז ככה. יום לפני הלידה של ליאל – אח של בעלי התחתן. החתונה הייתה בבית שאן – כשעתיים נסיעה מהבית שלנו. התלבטתי כל היום אם להגיע לחתונה. הרגשתי לא טוב. חולשה בגוף וחששתי מנסיעה כה ארוכה באמצע הלילה. היו לי כאבים שבזמנו – מכוון שזה היה הריון ראשון בכלל לא הבנתי שאלה צירים.  
אמרתי לבעלי לנסוע עם שאר האחים שלו. אני יודעת שזה חתונה של אח שלו אבל לא מסוגלת לנסוע.

השעה 02.00 ואני שומעת את בעלי משחיל את עצמו בשקט למיטה.
02.05 אני מנערת אותו: אני חושבת שירדו לי המים
-         את בטוחה
-         אני בת 30 ולא זכור לי שלאחרונה עשיתי פיפי במיטה!!
נסיעה קצרה לתל השומר, במצב של ירידת מים מיד עושים קבלה לחדר לידה. מבלי לתת פרטים טכניים... במצב בו הגעתי – נתנו לי אפידורל וישנתי עד השעה 16.30 בערך וכשסוף סוף היה מספיק מעבר... 3 דחיפות והרך הנולד הגיח לעולם בקלי קלות. (ככה זכור לי בכל אופן) . אחר כך לאור הליכתי כברווז הבנתי שזה כנראה לא היה מדויק. אבל מה זה משנה.

הקשקוש נולד יום שישי כשעה לפני כניסת השבת מתנה לאבא שלו שנולד באותו תאריך.
אמא שלי שממש דאגה שניכנס לתוך לידה בשבת ואז ברית בשבת  ואז איפה כל המשפחה תישן מיוקנעם ומירושלים.. ואז גם לא יהיו תמונות : אפילו לא קלטה שלידה באותו יום שישי – אומר ברית ביום שישי הבא: ערב ראש השנה – ומכוון שנפל בשבת גם אין אפשרות להעביר מאש לאש לכן הרבה בישולים להכין מראש.
נהיה לה חם!

אז ליאל – מתוקי – אני בטוחה שהרבה זוכרים את הלידה שלך ואת הברית שלך.
קודם כל את דוד ודודה שלך – שלא הגעתי לחתונה שלהם
וגם את כל הסבתאות והסבים הדודים והחברים שנאלצו לעזוב בישולי חג ראש השנה ולהכין הכל לפני על מנת להגיע מרחוק לרוב, לברית שלך.
ואם נוסיף גם פרט היסטורי – אותו יום שישי ערב חג ראש השנה – הוא היום שישי השחור בו התחילו המהומות ברחבי הארץ בגלל עלייתו של אריאל שרון להר הבית. כל המדינה בהרה!

ולנו בסוף היום היה לנו ילד ששמו בישראל ליאל ושנה טובה ומתוקה לכולם!





2 תגובות:

  1. תשובות
    1. תודה מוטי
      גם שכחתי לציין שבנוסף נולד כמתנה ליום הולדת של אבא שלו שנולד באותו תאריך
      מועדים לשמחה
      יעל

      מחק

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם